ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Behandla din egen nacke

Kategori: Allmänt, Böcker

Jag gillar verkligen McKenzie-metoden, tycker att konceptet är konkret och patientvänligt. Jobbar redan med ländryggspatienter enligt McKenzie och även om jag behöver träna mer på det så tycker jag att metoden överlag ger bra resultat.
 
Ser fram emot att efter den här kursen även börja använda McKenzie på patienter med nackbesvär. Problem från nacken är ju väldigt vanligt och starkt förenat med dålig ergonomi/hållning och stress (ämnen som jag är mycket intresserad av). Det fina med McKenzie tycker jag är att metoden till stora delar riktar in sig på självbehandling - att lära patienten strategier att själv reducera sina besvär samt förebygga att de kommer tillbaka.
 
Har du problem med rygg- och/eller nacksmärta kan du  få hjälp av en sjukgymnast/fysioterapeut med kompetens inom McKenzie-metoden. Är du intresserad av att läsa mer om självbehandling enligt McKenzie kan jag rekommendera "Behandla din egen rygg" och "Behandla din egen nacke" skrivna av grundaren Robin McKenzie.
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: