ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Kommentaren som Colting inte ville godkänna

Kategori: Allmänt

Jag postade igår följande kommentar på Jonas Coltings senaste inlägg, men den var av någon anledning inte värd att publiceras på hans blogg. Så här skrev jag:
 
"Får jag fråga vad du grundar dina träningsrekommendationer på? Har du gjort några omfattande vetenskapliga studier som lett till att du kunnat rekommendera träning 2 gånger dagligen 7 dagar i veckan? Och varför ska man träna så mycket om man kan få ett minst lika bra träningsresultat på en mindre träningsdos och därmed undvika överbelastningsrelaterade skador? Jag fattar verkligen inte hur du tänker kring återhämtning och jag tycker att dina sk rekommendationer är oetiska.
 
Som jag har skrivit på min blogg så är fetma och inaktivitet ett stort problem, jag träffar massor av dessa individer i mitt jobb och är engagerad i att hjälpa dem. Jag träffar dock även ofta människor som är övertränade, har överbelastningsskador, känner sig pressade av samhälle och media att träna (för) mycket. Även om dessa inte utgör ett lika stort problem som fetma/inaktivitet så är det ett växande problem. Tycker du att jag ska rekommendera dem att träna sju dagar i veckan två gånger om dagen också?
 
Slutligen, vad vinner du på att få människor att få ångest över sitt fredagsmys? Tror du att det ska ge en bättre värld eller är du bara elak? Kan berätta att det går skitbra att vara pigg och vältränad, äta sunt för det mesta och ha utrymme för och må bra av mys på helgen."
 
Vad tycker ni, är detta en irrelevant eller på något sätt stötande kommentar? 
 
Edit: nu är kommentaren godkänd och har fått ett fyndigt svar också...suck.

KOMMENTARER:

  • Kak säger:
    2014-05-05 | 15:51:03
    Bloggadress: http://kak.blogg.se

    Det var nån på min facebook som hade delat och gillat (suck) det där inlägget där Colting hånar ortodexi så jag råkade läsa det av misstag för jag trodde att det skulle vara bra. Blev trött och ledsen. Han har en sjukt elitistisk inställning den där mannen.

    Jag försökte gå in och leta efter din kommentar och svaret men det var för mycket elände att skrolla igenom, men jag vill i alla fall med min kommentar här ge en eloge för att du orkade ställa till svars då bra. Heja, heja, du är cool! :)

    Svar: Vad skönt att höra från en vettig människa! Det behövde jag, tack! DU är cool :-D, vi är coola haha :-) :-)
    Johanna

Kommentera inlägget här: