ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Dags för välbehövligt fredagsmys

Kategori: Allmänt, Personligt, Återhämtning

Tror och hoppas att nästa jobbvecka blir bättre än denna som inte direkt har varit någon hit... Som ni vet trivs jag ju vanligtvis väldigt bra med mitt jobb och på min arbetsplats. Då och då är det dock tungt och inte lika roligt. Så har det varit den här veckan då jag av en tillfällighet, på en och samma vecka, har mött flera patienter med särskilt svåra problem. Patienterna som jag talar om har problem som jag inte har någon möjlighet att påverka - problem som bottnar i missbruk. Att vara vårdgivare i de situationerna är slitsamt och gör en trött och ledsen. Det gör det också tyvärr lätt att ta saker personligt, även om det absolut inte är rimligt. 
 
Som grädde på moset är jag också lite småförkyld och säkert extra trött på grund av det. Inte sjuk, utan har bara en sån där subtil höstförkylning som liksom aldrig bryter ut. En sån där som ofta envist hänger kvar vecka efter vecka, ni vet. Suck.
 
Så. Därav dåligt med blogginlägg. Jag är helt dränerad på energi. Har faktiskt egentligen massor jag vill skriva om, men är bara alldeles för trött just nu. Men det kommer när jag fått ladda batterierna lite :-).
 
Dags för ovanligt välbehövligt fredagsmys nu! Och inte bara fredagsmys såklart, här ska mysas hela helgen!!! :-D
 
Trevlig fredagkväll <3!
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: