ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Årssammanfattning

Kategori: Allmänt, Personligt

Det är ju kul med listor och sånt och nu hittade jag den här hos Underbara Clara Tänkte att den kunde passa bra att svara på såhär på slutet av året. Vill ju såklart även läsa era årssammanfattningar, så kommentera gärna här under om ni också gör den :-)!

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Fyllde 30 år och bytte efternamn.

Genomdrev du någon stor förändring? Förutom svaren ovan så startade jag ju Återhämtningsbloggen :-). Kände att jag ville göra något för att bidra med en motvikt till de hetsiga tränings- och "hälsobloggarna" samt den växande hälsohetsen. Jätteglad att jag bestämde mig för att starta bloggen, det har fört med sig mycket positivt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, min kollega fick barn i oktober! En underbar liten Edvin som satt och sov i mitt knä senast i torsdags ^^.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? Jag är dålig på datum, men minnesvärda händelser är bland annat mitt 30-årskalas, min bästa väns bröllop och min morfars begravning.

Dog någon som stod dig nära? Ja. Min morfar gick bort i oktober. Oerhört sorgligt.

Vilka länder besökte du? Kreta, Estland och Lettland. Och Gotland ;-).

Bästa köpet? Började beställa hem mat från MatHem.se - såååååå braaaaaaa! Leverans till dörren, halleluja! Inget mer släpande på tunga matkassar!

Gjorde någonting dig riktigt glad? Min sambo gör mig glad hela tiden. Efter snart sju år tillsammans är jag fortfarande jättekär i dig, älskling! <3

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? En större lägenhet. Mer fritid. Bättre självförtroende. 

Vad önskar du att du gjort mer? Varit mer närvarande i nuet.

Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat. Hetsat upp mig över saker som jag ändå inte kan påverka. Oroat mig för saker i onödan.

Favoritprogram på TV? Så mycket att välja på i Netflix förlovade land ;-)! Kolla in kategorin "TV" här på bloggen, där finns ett axplock haha. Det senaste är väl att jag är nyfrälst Downton Abbey-tittare :-). 

Bästa boken du läste i år? Läst alldeles för lite skönlitteratur, men tips på andra sorters böcker finns i kategorin "böcker" här på bloggen (inte läst alla just i år, men ändå). 

Största musikaliska upptäckten? Hittade tillbaka till att sjunga, både i kör och solo detta år - så himla kul! 

Vad var din största framgång på jobbet 2014? Att jag blev tills vidare-anställd! Hurra! 

Största framgång på det privata planet? Att jag och sambon alltid är världens bästa team som både firar framgångar och klarar av motgångar tillsammans. 

Största misstaget? Att jag låtit en del idiotiska människor göra mig upprörd... 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare tyvärr, men det har sina förklaringar.

Vad spenderade du mest pengar på? Mat och kurser.

Något du önskade dig och fick? Fast jobb! :-D

Något du önskade dig och inte fick? En ny lägenhet.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? På själva dagen jobbade jag och blev faktiskt lite uppvaktad på jobbet av mina snälla kollegor. På kvällen firade jag och sambon med ett urval av god choklad :-). Några veckor senare bjöd jag släkten på traditionellt gotländskt kafferep med sju sorters kakor ^^. Och nu i december hade jag 30-årsfest tillsammans med mina kollegor som också fyllt 30 i år. Så det har firats ordentligt!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer återhämtning. Mer tid med nära och kära.

Vad fick dig att må bra? Att kramas med min älskling.

Vem saknade du? Mamma. Jobbigt ibland att hon bor långt bort.

De bästa nya människorna du träffade? Johanna och Liselotte :-) även om vi bara träffats på nätet så är jag himla glad åt de här nya bekantskaperna!

Mest stolt över? Min utveckling som fysioterapeut: att jag har fortsatt att utbilda mig och att jag ständigt tacklar de kliniska utmaningarna, kämpar på och aldrig ger upp trots att jag inte har världens bästa självförtroende. 

Högsta önskan just nu? Det är hemligt :-)

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Försöka stressa mindre. Försöka tänka efter innan jag talar (eller skriver...) Försöka bli bättre på att låta saker rinna av mig och inte ta saker personligt.

KOMMENTARER:

  • Liselotte säger:
    2014-12-21 | 16:36:32
    Bloggadress: http://liselotte.livskick.nu

    Såg den också hos Clara och tänkte fixa - tack för påminnelsen :-)

    Fin läsning. Och ja, jag blir faktiskt lite rörd över onämnandet... Fast kan såklart bara skriva under! Sociala media kan vara hemskt och farligt och alldeles, alldeles... underbart! :-)

    Svar: Menar det verkligen, är så glad att jag har hittat några allierade :-) ni är bäst!
    Johanna

  • Johanna säger:
    2014-12-21 | 19:46:22
    Bloggadress: http://johanna.livskick.nu

    Kan bara säga detsamma!! ♥

    Svar: Som sagt: ni är bäst <3!
    Johanna

Kommentera inlägget här: