ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Snällhet

Kategori: Allmänt, Personligt

Snällhet tycks idag oftast anses vara ett tecken på svaghet och frasen: "du är alldeles för snäll" är vanligt förekommande. Visst är det möjligt att bli överkörd för sin snällhet, men är det egentligen alltid den snälla som har ett problem ;-)? Och det går faktiskt att vara snäll utan att vara viljelös...
 
Personligen tycker jag att det är något fint och bra med att vara snäll och jag skulle hemskt gärna se mer snällhet i världen. Skulle även önska att jag själv lyckades lite oftare med att vara just snäll (får väl käka lite fler pepparkakor nu i jul). Tror att de flesta av oss mår bra av att vara snälla och göra snälla saker, att det helt enkelt är hälsosamt att vara snäll. 
 
Såhär års njuter jag lite extra då folks snällhet verkar peaka veckan innan jul :-) Är det inbillning eller är vi snällare mot varandra i någon slags kollektiv julstämning? Hursomhelst, för varje varma julhälsning eller spontana leende jag får så känner jag mig lite gladare. Snällhet funkar! 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • G I N A ~ säger:
    2014-12-17 | 20:44:06
    Bloggadress: http://kissen.se

    så kul ide men pepparkakorna ^^

    Svar: Ja visst är det :-)
    Johanna

  • Lorena säger:
    2014-12-17 | 22:04:39

    Håller med , tycker snarare att fler borde vara "för snälla" :)

    Svar: Ja, det skulle nog vara bättre för världen!
    Johanna

  • Ivar Kreuger säger:
    2014-12-18 | 03:59:46

    Jag kan bara hålla med artikelförfattarinnan. Själv är jag både snäll och ödmjuk.

    Svar: Ja det är du sannerligen ;-)
    Johanna

Kommentera inlägget här: