ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Ta ner maten från tabuhyllan!

Kategori: Allmänt, Böcker

Tänkte bjuda på lite visdomsord som jag tyvärr inte på något sätt kan ta åt mig äran för, men som är så bra att jag bara måste sprida dem vidare. Det är ett utdrag ur boken "Mattillåtet" av dietisten Gisela van der Ster. Boken är skriven som en praktisk vägledning till den som har en ätstörning, men rekommenderas även till anhöriga. OCH med tanke på att hela vårt samhälle är mer eller mindre ätstört så är min åsikt att alla borde läsa den!
 
 
 
Här kommer kapitel 13 som handlar om något som media älskar att tjata om: nämligen "förbjudna" livsmedel, sådana som gör att man går upp i vikt..? 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Lorena säger:
    2014-07-15 | 20:49:56

    Är i full gång med detta just nu! Lång lista att bocka av. Bra att kombinera uppgiften med fika enligt tips i tidigare kommentar ;)

    Svar: Bra! Det är en väldigt klok bok det där, jag rekommenderar den som sagt till alla.
    Lycka till med fikat! Jag tänker fika varenda dag på min semester :-)!
    Johanna

Kommentera inlägget här: