ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Redovisningsplikt?

Kategori: Allmänt

Alltså. Jag blir galen på "folks" konstanta redovisande av tränande och dietande på Facebook och i andra sociala medier. Galen. Blir jag. Det är triggande och onödigt. Och varifrån kommer detta bekräftelsebehov???
 
Så blocka dem då? Visst, har tagit bort ett par avlägsna "vänner" på grund av det här, men det är liksom lite  svårt när det är någon som står en närmare :-S.
 
Inte läge att lacka ur och börja läxa upp någon heller. Yttrandefriheten, ni vet. Jag borde skita i det här men det triggar mig så inihelvete.
 
Och hos mig finns det inget att hämta. Ledsen. Nej. Jag kommer inte att gilla den tvåhundrasjuttioelfte statusen om ditt hårda träningspass heller. Det är lika osannolikt som att jag någonsin skulle gilla eller kommentera bilden som lagts upp där någon stolt (?) visar upp sin 5:2 eller LCHF-frukost. Aldrig.
 
Morr.
 

KOMMENTARER:

  • Lorena säger:
    2014-06-30 | 20:51:15

    Blir jättetriggad också, speciellt av de som tränar MYCKET och HÅRT precis nonstop 24/7 och orken aldrig verkar sina, men försöker tänka att det är deras förlust att sätta hela livet på ett enda kort, vad händer den dagen de skadar sig/ går in i väggen / etc? Det vet bl a du och jag redan, och därför vet vi bättre än att göra om samma misstag :)

    Svar: Mycket sant. Tack för visdomen :-) :-)
    Johanna

  • Liselotte säger:
    2014-07-01 | 16:15:10
    Bloggadress: http://liselotte.livskick.nu

    Amen!

    (om man kan säga det på "morr"? ;-) )

    //hon som missat saker hon faktiskt VILL veta för att hon varit tvungen att blocka vissa människor

    Svar: Mjau, klart att man kan ;-) För mig har det här lett till att jag undviker Facebook rätt ofta och ja då missar man ju också saker... Som födelsedagar tex :-S
    Johanna

  • Lorena säger:
    2014-07-01 | 20:03:12

    Vi får se till att lyfta varandra, vara kloka tillsammans i en värld av galningar :)

    Din blogg är min bibel ;)

    Svar: Åh, wow! Tack :-D! Ja självklart ska vi lyfta varandra!!
    Johanna

Kommentera inlägget här: