ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Frizoner

Kategori: Allmänt, Återhämtning

Läste på Johannas blogg att hon fått frågor och synpunkter kring varför Livskick inte skriver om dieter eller skönhets/fitnesstips. Eh, va?? Blev så provocerad av detta, har de här personerna inte alls uppfattat Livskick-sidans mening? 
 
Det finns ju så få frizoner från all den där skiten, dietandet, kroppsfixeringen... Normerna för "rätt" utseende och "rätt" liv verkar vara huggna i sten. Och många är så enormt uppslukade av det, så uppslukade att de kommit att tro att det är en perfekt yta som är livet. Så. Tragiskt.
 
Jag säger inte att det behöver vara fel att bry sig om sitt utseende eller att jag inte alls bryr mig om yta, men jag för en ständig kamp mot att ytan aldrig skall få vara allt! För om ytan är allt en har att leva för - perfekt kropp, perfekt jobb, perfekta kläder, perfekt ätande - då är det ett allt bra fattigt liv om du frågar mig!
 
Härmed lovar jag att det på Återhämtningsbloggen aldrig ska förekomma några diet- eller fitnesstips. För detta är en blogg som handlar om hälsa på riktigt (åtminstone så som jag definierar ordet hälsa).
 
Detta är en frizon. Välkommen.
 
 
 
PS. Fler frizoner hittar du bland annat här och här och här DS.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Lorena säger:
    2014-11-20 | 21:18:28

    Tack för frizonen!

    Svar: Det behövs fler <3
    Johanna

  • Johanna säger:
    2014-11-20 | 21:27:03
    Bloggadress: http://johanna.livskick.nu

    Aww tack :)

    Svar: :-)
    Johanna

  • Liselotte säger:
    2014-11-22 | 08:05:26
    Bloggadress: http://liselotte.livskick.nu

    Tack! Utöver Livskick är du min frizon. Har faktiskt svårt att hitta fler helt klockrena (även om jag så klart läser andra och gillar andra och inte alltid kräver totalt undantagstillstånd liksom...). Bra att du efterlyser, vi har också jagat!

    Svar: Vi får fortsätta att leta :-)
    Johanna

  • Ivar Kreuger säger:
    2014-11-23 | 12:53:47

    Vi läser i Matteus 7:7:

    Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas.

    Svar: Lägg ner "Ivar"
    Johanna

Kommentera inlägget här: