ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Hög (på) sång

Kategori: Allmänt, Personligt, Återhämtning

Just avslutat dagens körträning med min underbara, roliga och prestigelösa jobbkör. Idag har vi övat inför ett litet framträdande som vi skall göra på en kollegas vernissage (hon är nämligen inte bara sjukgymnast utan även konstnär :-)). Att sjunga ger mig verkligen massa energi och även om jag är trött efter jobbet så känner jag mig nästan alltid piggare efter att ha sjungit någon timme. Det är så skönt att få bryta av jobbet med något annat, att få rensa tankarna genom att göra något kreativt. Härligt!
 
Dessutom är sång bra för hjärnan och vårt välbefinnande på många olika sätt (länk här och här och här). Plus att det är roligt att sjunga (tycker jag) och att ha roligt är ju jäkligt hälsosamt ;-)! 
 
 

KOMMENTARER:

  • Liselotte säger:
    2014-11-05 | 18:52:00
    Bloggadress: http://liselotte.livskick.nu

    Åh va kul - skulle aldrig våga prova! Har dock funderat på att skriva något om just sångens välgörande kraft, coolt ju!

    Och du, bra "argt" smal-inlägg häromdagen. Kommenterade aldrig, eftersom Johanna gjort det och det liksom kändes som det var klart redan ;-)

    Svar: Aha, spännande :-) Tack, skönt att få bli lite arg ibland - särskilt över saker som förtjänar det ;-)
    Johanna

Kommentera inlägget här: