ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Myshelg med mamma

Kategori: Allmänt, Personligt, Ätbart, Återhämtning

Har haft finbesök av min älskade mamma i helgen. God mat och fika, härliga promenader, mycket skratt - och en ryggmassage på det (tack mamma, du är verkligen bäst). En riktig toppenhelg <3!
 
Vi tjuvstartade med adventsfirandet redan på lördagen. Och jag fick "förjulklappar" (!) i form av en julduk och ett par örhängen (arvegods). Tackelitack! (Och ni skulle ha sett kassen med de "riktiga" julklapparna. "Vi drar ner lite på juklappar i år",  jomenvisst...)
 
Och mamma fick med sig lite från oss också...
 
Efter fikat gick vi en skön promenad i Årsta med omnejd. Mamma och sambon diskuterade istidens spår (zzzz...) Jag kissade bakom en sten och hittade ett finfult dött träd!
 
Bajen-land ;-)
 
Vi tämjde farliga djur!
 
Det var svårt och farligt ;-)
 
Men gick rätt bra till slut :-)
 
 
 
Åt en jättegod middag och efterrätt och sen så var vissa av oss så trötta att de inte ens orkade se Downton Abbey (läs jag).
 
Efter en skön sovmorgon och långfrukost så blev det en promenad till Lundbergs i Gröndal. De hade mina favoriter Mumintrollen i marsipanform i sitt skyltfönster. Så fint gjort!
 
Potatis och purjolökssoppa med surdegsbröd och örtkräm. Mycket gott i kylan.
 
Sara Bernhardt-bakelse. Mammas är mycket godare.....men den var okej. 
 
Det diskuterades geografiska frågor (mamma hade verkligen ingen aning om var i världen hon befann sig hahaha ^^!)
 
 
Adventstid på riktigt. Nu ska vi fortsätta att mysa kvällen lång <3
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • linn säger:
    2014-11-30 | 16:37:13
    Bloggadress: http://linnsees.forme.se

    Jag hoppas du har en superbra 1:a advent! :D

    Svar: Tack, det har jag verkligen :-) önskar dig detsamma!
    Johanna

Kommentera inlägget här: