ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Mer mys ➡ mindre ångest?

Kategori: Allmänt, Personligt, Återhämtning

Hur bra jag än trivs på mitt arbete så uppstår det ofta ett visst vemod när söndagen börjar gå mot sitt slut. Den klassiska söndagsångesten består för mig av separationsångest från ledigheten, att veta att jag står inför en ny vecka med krav och måsten. Det kan verkligen kännas tungt...
 
Men söndagen utgör ju faktiskt en stor del av helgen och det känns bortkastat att ha ångest hela dagen! Jag vääääägrar! Nä, men även om ångesten smyger sig på så försöker jag göra det bästa av situationen iallafall. Sova ut, börja dagen lugnt osv. Försöker satsa på så lite krav som möjligt på söndagar, tror på den strategin för min del.
 
Ikväll har vi intagit den obligatoriska hämtmaten som varje söndag (vi gör det enkelt för oss = mer tid för mys) och sedan landat i soffan för det sista av helgmyset. Känns inte jättekul att det är måndag imorgon, men med ett rejält söndagsmys blir det iallafall inte sämre, så det så! 
 
Hoppas att ni har haft en skön och återhämtande helg 😘! 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Liselotte säger:

    Eftersom jag har blivit en sån där som har massor av barnaktiviteter och måste-fixa-grejer på lördagar är jag helt med dig! Även om mitt jobb inte direkt är 9-5 mån-fre så är söndagar oftast de dagar som känns slöast och mest mys-vänliga.
    Igår? Lite förmiddagszumba med stora dottern, sedan i princip bara soffhäng med barnen! (ingen hämtmat, men rester/frukost-till-middag löste den biten) :-)

    Svar: Har full förståelse för att kidsen har aktiviteter på helgerna. Låter som en skön söndag med barnen :-). Frukostmat till middag kan vara underbart, haha! När jag var liten fick vi alltid te med smörgås på söndagkvällen. Nu ersatt med all världens hämtmat ;-).
    Johanna

Kommentera inlägget här: