ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Att fylla almanackan med återhämtning är medicinen mot stress

Kategori: Allmänt, Återhämtning

Blev tipsad om Expressens "Hälsopodden" och det tredje avsnittet som handlar om utmattningssyndrom/att bli sjuk av stress. I detta avsnitt medverkar bland annat stressforskaren Giorgio Grossi som till min stora lycka här fokuserar väldigt mycket på ÅTERHÄMTNING! Det sägs så mycket klokt i det här programmet och det verkar nästan som att "Hälsopodden" faktiskt handlar om något så ovanligt som hälsa på riktigt?! :-D
 
stress-391659_640v
 

KOMMENTARER:

  • Karin säger:
    2015-05-05 | 20:33:27

    Åh, bra poddtips! Jag har nu lyssnat på första delen som handlade om dieter och det var upplyftande lyssning! Ser fram emot att lyssna på de andra delarna på jobbet i morgon. :)

  • Johanna Ahlsten säger:
    2015-05-06 | 06:54:34

    Ja, jag tyckte att den utmärkte sig som något som verkligen handlar om hälsa - kul! Har inte lyssnat på avsnittet om dieter, men ska ta och göra det om du tyckte att det var bra :-) Har varit lite rädd för att bli besviken eftersom jag tyckte att det tredje avsnittet var så bra + att dieter kan ju vara ett riktigt jobbigt ämne ;-)

  • Mats säger:
    2015-05-12 | 19:27:38

    Hej

    Tack för din sakliga och förnuftiga blogg i detta tidevarv då folk håller på att hälsa ihjäl sig.När jag går ut på tur med min ännu levande, relativt friska, djupt filosofiska storrökande farbror på 81 år (rökt har han konstant sedan han var 14) förbi dessa ´barnvagnslöpande" mammor undrar jag egentligen vem som varit hälsosammast i relativ mening.Jag vill inte raljera på något sätt och försöker själv äta sunt och motionera men det samhälle som håller på att skapas är väldigt obehagligt.Hälsan har blivit ohälsosam och jag tror att detta som alla hysteriska trender kommer att att lugna ner sig.

  • Johanna Ahlsten säger:
    2015-05-13 | 07:04:10

    Tack för en fin och tänkvärd kommentar! Det betyder mycket att veta att det finns människor som insett att hälsohetsen är väldigt osund.

Kommentera inlägget här: