ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Trivial facts from A to Z about me (blogglista!)

Kategori: Allmänt, Personligt

Tjoho! Låt oss lära känna varandra lite bättre genom en klassisk blogglista, den här gången baserad på det engelska alfabetet. Listan är lånad från Liselotte, som liksom jag själv är väldigt förtjust i dessa underbara, meningslösa listor ;-) Gör gärna listan du med och lämna en kommentar här nedan så jag kan gå in och läsa! :-D

A – Age: 31.

B – Biggest Fear: Har så många :-( men att hemska saker skall hända mina nära och kära är den värsta skräcken.

C – Current Time: 17:31. Sitter äntligen på bussen hem, den var väldigt sen :-(

D – Drink You Had Last: Kaffe från automaten på mitt jobb. Samtidigt som jag drack den så tänkte jag som alltid på hur mycket godare det är med vanligt bryggkaffe... Önskar mig en kaffebryggare i julklapp av arbetsgivaren ;-)

E – Easiest Person To Talk To: Säger som Liselotte, att det beror mycket på samtalsämnet. Har många bra människor omkring mig som är lätta att tala med och det känns fint.

F – Favorite Song: Kan inte välja, musik betyder så oerhört mycket för mig.

G – Grossest Memory: Nej, jag besparar er att få den bilden på näthinnan faktiskt.

H – Hometown: Visby, antar jag (finns ju bara en stad på Gotland)? Men sedan snart 11 år tillbaka är Stockholm min hemstad :-)

I – In Love With: Lite kär i mig själv, men mest i han till vänster ;-)

IMG_20150716_193952

J – Jealous Of: Många och mycket, haha. Jag blir nog rätt ofta avundsjuk faktiskt.

K – Kindest Person You Know: Nej, jag kan inte välja här heller! Eller, jo kanske mamma faktiskt :-)

L – Life Isn’t Complete Without: Kramar och CHOKLAD ;-)

DSC_1836

M – Middle Name: Namnet står visserligen före Johanna i mina ID-handlingar, men det räknas väl ändå som "mellannamn" då det inte är mitt tilltalsnamn? Andranamn kanske är den korrekta termen? Nåväl, Anna Johanna heter jag i alla fall :-)

N – Number of Siblings: 2 halvsyskon och 2 bonussyskon.

O – One Wish: Att jag och mina nära och kära får leva långa och lyckliga liv.

P – Person You Spoke To On The Phone Last: Någon som ville något om mina bankärenden (?). Han inledde med frasen "det handlar inte om någon försäljning" och jag blev genast misstänksam haha. PS. Det blev ingen "affär" ;-)

Q – Question You’re Always Asked: "Är du från Gotland?" Svar ja.

DSC_1323

R – Reason To Smile: Finns många saker i livet som får mig att le, stora som små. Den här fåntratten som jag bor granne med till exempel. Blir alltid glad när jag ser honom :-)

DSC_2113

S – Song You Last Sang: Fråga mig inte varför, men det var den här :-)

T – Time You Woke Up: 06:15.

U – Underwear Color: Idag rosa faktiskt, annars oftast svart eller vitt.

V – Vacation Destination: Gillar att upptäcka nya städer, senast Berlin.

DSC_1629

W – Worst Habit: Tenderar att oroa mig för "allt".

X – X-Rays You’ve Had: MRT av höger knä, en och annan tandläkarröntgen samt en slätröntgen av höger underarm som jag bröt i tredje klass (ramlade av en häst).

Y – Your Favorite Food: Har många favoriträtter. En bra hamburgare med goda tillbehör till exempel. Eller fetaost, oliver och bröd - gärna med rött vin till! Höns i currysås med ris är också riktigt gott. En riktigt fin oxfilé med pommes och bea likaså! Pasta marinara med fina skaldjur kan vara otroligt gott. Och så vidare. Tycker att mesta kan vara gott om det bara är bra tillagat, variation förnöjer.

IMG_20150719_195158

Z – Zodiac Sign: Firre :-D

IMG_20150508_090456

KOMMENTARER:

  • Sofia säger:
    2015-08-20 | 21:46:31

    Så roligt att läsa! :)

  • Johanna Ahlsten säger:
    2015-08-21 | 07:04:30

    Tack du ☺

  • Liselotte säger:
    2015-08-21 | 11:07:00

    Jag blir fortfarande förvånad över att jag faktiskt uppskattar att läsa sån här trivia... Kul att du hakade på!

    Sen hakade jag i och för sig upp mig på det där med "bussen på väg hem" och kunde inte riktigt koncentrera mig; bloggar du på bussen?! //mvh måste titta rakt fram och låta bli att göra någonting i alla fordon som rör sig för att inte må illa ;-)

    (Fint med "förälskad i" - älskar faserna när livet känns så! :-) )

  • Ivar Kreuger säger:
    2015-08-22 | 01:35:16

    På A - Svarar jag B och på C vet jag inte.

  • Johanna Ahlsten säger:
    2015-08-22 | 06:07:33

    Åh Ivar...

  • Johanna Ahlsten säger:
    2015-08-22 | 09:53:06

    Haha, jag hade faktiskt påbörjat inlägget medan jag väntade på bussen så jag postade det bara när vi väl var i rullning. Jag har också ganska svårt att hålla på med mobilen/läsa osv när jag åker buss eller bil, men jag envisas med att alltid försöka ändå

  • Karin säger:
    2015-09-01 | 19:08:34

    Listor är skoj! Min finns på biboon.blogg.se. :)

  • Johanna Ahlsten säger:
    2015-09-02 | 08:53:45

    Kul Karin! Ska kolla in den :-) !

Kommentera inlägget här: