ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Besviken på Mathem.se

Kategori: Allmänt, Personligt

Loggar in på fejan (stort misstag som vanligt) och möts av denna statusuppdatering från MatHem.se:
 
 
Vi handlar ju all mat därifrån och därför har jag tidigare "gillat" deras Facebook-sida (vilket jag starkt ångrar nu). Ovetenskapligt hälsohetsbajs! Inte ens Mathem.se kunde alltså hålla sig ifrån att bantningspropagera så här i början av året. Att känna sig "yrslig" ska det vara ett jävla hälsotecken det? Nej, fy fan säger jag. Cleanse och detox = bluff och båg. Mathem.se vill såklart bara tjäna pengar på folks dåliga samveten.
 
Jag är besviken på allvar och hade övervägt en bojkott om det inte vore så förbannat bekvämt att få varor hem till dörren... 
 
Tummen ner Mathem.se!
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-01-08 | 19:16:32

    Testa mat.se, vi brukar beställa därifrån. De är billigare än mathem också tror jag!

    Svar: Tack för tipset! Har funderat på Mat.se, men inte hört så mycket om dem eller sett deras bilar. Mathem.se kanske är mer kända? Ska absolut överväga att byta till Mat.se. Får kolla upp dem ordentligt.
    Johanna

  • Liselotte säger:
    2015-01-08 | 22:49:00
    Bloggadress: http://liselotte.livskick.nu

    Jag är för dålig på att laga efter recept för att ha hakat på... men nu har jag inte längre dåligt samvete för att inte hakat på!

    Svar: Nä du behöver verkligen inte ångra att du inte hakat på. Det är visserligen ingen sån matkasse med recept utan vi handlar våra vanliga varor därifrån och får dem levererade hem. Finns ju andra leverantörer än Mathem.se så vi kanske byter. För hemleverans är grymt bra i sig, tidssparande osv.
    Johanna

  • Karin säger:
    2015-01-09 | 07:56:09
    Bloggadress: http://biboon.blogg.se

    Vila matsmältningssystemet? *uppgiven suck*

    Dessutom snor ju cleanfood:are alla goda livsmedel sådär så att jag inte vill ha avokado på en macka och därmed framstå som hälshetsad. Tur det finns socker i alla fall! :D

    Svar: Verkligen tröttsamt dravel, eller hur? Så dumt att det skulle vara komiskt om det inte vore för att folk går på det. Apropå avokadon så känner jag likadant, men äter ändå (och kompenserar med rimlig mängd socker hahaha ;-))
    Johanna

  • Johanna säger:
    2015-01-12 | 09:05:14
    Bloggadress: http://johanna.livskick.nu

    Ledsamt!

    Svar: Ja verkligen trist :-(
    Johanna

Kommentera inlägget här: