ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Listig tacksamhet

Kategori: Allmänt, Personligt

I delar av världen har det nyligen firats Thanksgiving och vad passar då bättre än en tacksamhetslista från A till Ö? Jag är tacksam för mycket, stort som smått, och att skriva den här listan gjorde mig faktiskt lite gladare. Vad är du tacksam för? A- Arbete: Mycket tacksam att jag har ett som jag tycker så pass mycket om. Underbara kollegor och världens bästa chef B- Bröd: Älskar bröd :-) C- "Citroner": Jo jag är faktiskt tacksam, för det är väl så utveckling sker trots allt? D- Dagarna: Dagarna som gör livet. Jag börjar bli bättre på att leva i nuet E- Empati: Fint att visa och fint att få F- Familjen ❤ G- Goda saker: Att äta goda saker är en njutning och jag är tacksam varje gång H- Hemmet: Älskar att få vara hemma och är tacksam över att ha ett riktigt hem I- Inlärning: Fascinerad och tacksam över att jag kan lära mig och lär mig nya saker varje dag J- Jacka: Min sköna vinterjacka. Som att gå runt iklädd sitt täcke typ K- Kaffe L- Livskick! Bästa Livskick och Johanna, Liselotte och Jenny mfl och såklart alla läsare! ❤ M- Mamma ❤ N- Netflix :-) O- Ord: Har på senaste tiden känt mig tacksam för att jag har lätt att sätta ord på det som är svårt, det är ändå en styrka P- Patienter: Utan mina patienter inget jobb! Och de ger mig så mycket tillbaka, väldigt tacksam över att få träffa så många fina människor varje dag Q- "Qvinna": Tacksam att jag "växt i" kvinnorollen på så vis att jag nu i grund och botten känner mig som en stark kvinna. Det känns fint och viktigt R- RichardS- Stockholm: Älskar den här staden T- TV: Underbar uppfinning som bara blir bättre och bättre :-D U- Utbildning: Mycket tacksam för min(a) utbildning(ar)och var de har tagit mig V- Vänner: Ensam är inte alltid stark, jag behöver er! Tack för att ni finns ❤ X- Xtrapriser ;-) Haha, kom inte på något annat, men kul att fynda! Y- Ylle: Haha. Skönt med mysiga stickade tröjor nu när det bara blir kallare och kallare ute Z- Zzzzzömn: En skön zzzzäng att zzzova i och att jag för det mesta zzzzover bra Å- Ålder: på många sätt är det så skönt att bli äldre, skulle aldrig vilja vara 20 igen Ä- Älska: Att få älska någon och att vara älskad är en ynnest Ö- Ödet: Det verkar som att det finns en plan för mig och ibland är det skönt att släppa lite på kontrollen och bara åka med. "Det blir inte alltid som man har tänkt sig, men det kan bli bra ändå"    

KOMMENTARER:

  • Liselotte säger:
    2015-11-27 | 18:34:08

    <3

  • Johanna Ahlsten säger:
    2015-11-28 | 11:09:17

  • Karin säger:
    2015-12-06 | 14:48:27

    Jag gjorde en liknande lista jag också. Tittade på din lista sedan och tänkte att på "Å" har vi nog samma. :D Näe, men U och V var liknande i alla fall. Ha det fint!

    (http://biboon.blogg.se/2015/december/lista-med-favoritsaker-som-gor-mig-glad-och-allt-sant.html)

  • Johanna Ahlsten säger:
    2015-12-06 | 21:26:53

    Åh vad kul Karin, ska kolla in din lista på en gång :-D

Kommentera inlägget här: