ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Kanelbulle-recensenten, del 13

Kategori: Allmänt, Livets goda, Personligt, Ätbart

_20150913_125538 Besökte nyligen Konditori Kalaskransen i Midsommarkransen för första gången och valde då (inte helt otippat) att testa deras kanelbullar till kaffet :-) Väl på fatet framför mig så såg bullen lite ovanlig ut, liksom ojämn och så hade den både pärlsocker och mandelflarn (!) som topping. Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men när jag satte tänderna i den så blev jag glad, för (hör och häpna) den här kanelbullen hade faktiskt tillräckligt med fyllning :-D ! Riktigt god fyllning dessutom!
 
Och jag kan tillägga att mandelflarn på kanelbulle utgör en alldeles utmärkt smakkombination :-) På minussidan så var delar av bullen lite torr, kanske för att den inte var helt nybakad eller för att degen innehöll lite för mycket mjöl? Hursomhelst så var detta en riktigt mumsig bulle som jag verkligen kan rekommendera. Det är stor sannolikhet att det blir en repris på den här kanelbullen snart igen för egen del ;-) Betyget blir 4 kanelstänger av 5 möjliga. Gott!      

KOMMENTARER:

  • Emelie säger:
    2015-09-27 | 23:11:41

    Mmm., den SER du redigt god ut! Jag älskar dessa lite malformade bullar - de ser så mycket mer hemmagjorda och gedigna ut då. Tusan att den var lite torr, då.. ;)

    sv: Tack, det försöker jag alltid att göra. Hjärtat leder!

  • Johanna Ahlsten säger:
    2015-09-28 | 07:35:59

Kommentera inlägget här: