ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Årssammanfattning 2016

Kategori: Allmänt, Mammalivet, Personligt

Det är oroliga tider i världen och 2016 har tyvärr varit ett ledsamt år på många sätt. För mig på det personliga planet har det dock varit ett omvälvande, händelserikt och lyckligt år och det är jag så innerligt tacksam för ❤ Här följer årssammanfattningen för mitt 2016: Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut? Gift mig, varit gravid och fött barn! Ganska höga vuxenpoäng såhär vid 30+! 😜
 
img_20160611_144332 Drop in-bröllop på Skansen den 11 juni 2016
 
Genomdrev du någon stor förändring? Att bli småbarnsförälder har varit en relativt stor omställning, ja 😉
 
Numer en STOR del av min vardag 😏 Numer en STOR del av min vardag 😏
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, min vän Cecilia fick en liten Alva och flera andra på mitt jobb fick också barn. (Och ännu fler är på gång till 2017! ❤️ )
 
Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas? Den 6 september 2016 klockan 11:53 kom vår Ester Justina Ahlsten till världen. Hon förlöstes via kejsarsnitt på Karolinska sjukhuset i Solna. Hennes födselvikt var 3496 g och hon var 49 cm lång (tror vi för det var väldigt svårt att få henne att räta ut sina små ben på grund av att hon legat så trångt i magen 😊).
 
mms_20160906_152431
 
En bara några timmar gammal Ester ❤[/caption] Vilka länder besökte du? Norge! Första gången jag var i Oslo och det var jättefint där verkligen!
 
dsc_2994
 
Bästa köpet? Esters babynest, så himla bra och praktiskt och hon sover så gott i det 😊💕
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Min alldeles egna lilla familj. Att ha fått bli mamma till lilla Ester är det bästa som hänt mig ❤️
 
Saknade du något under år 2016 som du vill ha år 2017? Större lägenhet och en smärtfri kropp.
 
Vad önskar du att du gjort mer? Läst fler böcker! Men nu har jag ju fått så många fina boktips av Liselotte! 😊 (Gäller förstås att hinna läsa också och det blir nog rätt svårt med en liten bebis, får väl börja med pekböcker kanske 😏)
 
Vad önskar du att du gjort mindre? Ältat min smärta, men det är ju inte så lätt att låta bli... 😔
 
Favoritprogram på TV? Hela Sverige bakar (TV4), Game of Thrones (HBO) och Teen Wolf (Netflix), med flera! (Ja, jag är allätare hehe).
 
Bästa boken du läste i år? Har som sagt nästan inte läst några böcker alls i år, men Familjen fick de här i julklapp så vi får börja med dem 😊
 
Största musikaliska upptäckten? Den här låten med Allan Edwall, jag sjunger den för Ester (och Richard hihi!) hela tiden nu! [embed]https://www.youtube.com/watch?v=ihNnURye9Ms[/embed]
 
Vad var din största framgång på jobbet 2016? Att jag klarade av att jobba trots mitt graviditetsillamående hahaha... 😬 Nej, men att jag har fortsatt att utvecklats inom min profession och att jag mer och mer börjar komma på vad som är min "grej" inom yrket känns väldigt bra.
 
Största framgång på det privata planet? Att jag klarar av mammarollen bättre än jag hade kunnat föreställa mig. Jag är ingen perfekt mamma (de finns inte!), men jag är Esters bästa mamma! Och åh vad jag älskar att få vara Esters mamma ❤
 
 
Största misstaget? Att vi la ut vår lägenhet till försäljning just när amorteringskravet infördes. Extremt dålig timing och den blev såklart inte såld 👎 Nya tag 2017..!
 
Finnes: Mysig 2:a till salu! 😜 Finnes: Mysig 2:a till salu! 😜
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Definitivt gladare än 2015 (som inte var något höjdarår alls).
 
Vad spenderade du mest pengar på? Mat och bebisprylar!
 
Något du önskade dig och fick? Ja, det finaste man kan få: Ett friskt barn ❤️
 
Något du önskade dig och inte fick? Massage, haha.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2016? Klippte av mig en bra bit av mitt jättelånga hår och det här blev resultatet: _20160312_135508 (Nu är det dock väldigt långt igen för jag har inte klippt mig sedan dess, det vill säga snart ett år sedan 😬)
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om jag hade sluppit ryggsmärtan efter graviditeten och om jag inte hade oroat mig så mycket för allt. I övrigt har det varit ett toppenår!
 
Vad fick dig att må bra? Min dotter och min man. Skratta. Umgås med familj och vänner. Livskick. Äta gott. Återhämtning.
 
Vem saknade du? Morfar ❤ Så ledsen för att han inte kommer att få träffa Ester 😢 Men vet att han skulle ha älskat henne och att han hade blivit väldigt glad över att hon är döpt efter hans mamma.
 
Morfars mamma Ester Amalia Morfars mor, Ester
 
De bästa nya människorna du träffade? Har träffat en väldigt trevlig ny mamma-kompis (Katarina) med en väldigt trevlig liten dotter (Lea) 😊
 
Mest stolt över? Min man som numer även är världens finaste pappa ❤️
 
img_2254 ...och så Trettondag far såklart 😂
 
 Högsta önskan just nu? Att min dotter får fortsätta att vara frisk och må bra.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Verkligen, verkligen försöka vara här och nu, försöka att undvika perfektfällan så bra det bara går och så vidare.

GOTT NYTT 2017!

Kommentera inlägget här: