ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Ett inre lugn

Kategori: Allmänt, Personligt, Återhämtning

Jag har inga problem med att ligga på soffan en hel helg, älskar ju återhämtning och har lärt mig att det gör gott. Men jag är ingen lugn person. Inuti, hur lugnt det än må se ut på ytan, så är det ofta ett virrvarr av stress och orostankar. Det är väl lite så jag är, lite så jag alltid varit. Kanske, kanske har jag dock blivit lite lugnare? Jag tycker att något förändrades där i och med min sjukskrivning. Jag gick ner i varv och hittade en form av lugn som jag inte kan minnas att jag känt förut. Och jag märker ju att det går ju alldeles utmärkt att leva utan så mycket inre stress, planering och onödiga krav. Jag skall försöka behålla det här lugnare tänket även framöver, för det är lättare och mer behagligt att ha det så. En orolig själ kommer jag nog alltid att vara, jag har ju livlig fantasi och kan alltid måla upp värsta tänkbara scenario för allt... Men: Lite lugnare och lite gladare sådär i grunden, det trivs jag väldigt bra med att vara.
 
_20160121_170514
Kommentera inlägget här: