ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Frisk och fri påsk

Kategori: Allmänt, Kropp, ideal och ätande, Personligt

Storhelger som påsk och jul kan vara otroligt påfrestande för den som lider av en ätstörning. Rutiner rubbas, det bjuds på annan slags mat än den invanda och pressen att "må bra" är högre än annars. Högtiderna som egentligen skall vara något trevligt blir mest ångestfyllda. Jag har själv varit där. Alltför länge. Det är därför nu en särskild ynnest att som frisk och fri kunna se fram emot påsken. Det skall bli underbart att få vara ledig, bara ha det bra och njuta av allt det goda som hör högtiden till - helt utan ångest. Att kunna njuta av en högtid är bara en av tusentals fördelar med att bli frisk och fri och jag känner en sådan lycka över att det GÅR att komma framåt ❤ Det GÅR. Med de orden önskar jag dig en så bra påsk som det är möjligt för just dig just nu
 
Kramar från Johanna _20160324_123641
 
PS. Fnyser just nu högaktningsfullt åt rubriker som problematiserar det smaskiga påskgodiset - pft, jag äter och njuter av utrymmesmaten på påsken precis som jag ju ändå gör varenda "vanlig" helg 😁 och inte händer det något "farligt" för det

KOMMENTARER:

  • Påskägg från Livskick – Livskick säger:
    2017-04-15 | 15:04:48

    […] Frisk och fri påsk […]

Kommentera inlägget här: