ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Mat! (Blogglista)

Kategori: Allmänt, Livets goda, Personligt, Ätbart

_20160521_134222

Lets talk about...Food! Här kommer en blogglista om ett av livets stora glädjeämnen: Mat!

Favoritsallader: Absoluta salladsfavoriten är grekisk sallad med rikligt med (äkta) fetaost och kalamataoliver av fin kvalitet. Ett gott bröd till (och gärna ett glas rött vin) blir pricken över i! En annan sallad som jag verkligen gillar är den kycklingsallad som vi brukar köpa från vår närmaste pizzeria. Salladen serveras med nybakat ost-bröd och god vitlöksdressing och är en riktig sommarfavorit här hemma.
 
Tre saker du inte vill ha på pizzan:
  1. Banan! Älskar banan men INTE varm eller i mat.
  2. Gorgonzola...Blä...
  3. Pommes frites. Verkar bara konstigt tycker jag 😊
_20160521_134236 Äter jag hellre hemma än på restaurang: Hm, förmodligen någon "slafsig" mat som är svåräten och som man lätt spiller på kläderna, hehe 😉
 
Favoritdessert: Just nu är det helt klart smulpaj med vaniljglass 😍😍😍 I övrigt så är ju choklad i alla former ett säkert kort.
 
Något du skulle kunna äta varje dag: Exempel på livsmedel som jag äter varje dag är: Frukt, bröd och mjölkprodukter. Vad gäller sammansatta maträtter så tror jag nog mest på variation och kan egentligen inte komma på en maträtt som jag skulle vilja äta varje dag, skulle nog tröttna på det mesta. Däremot så finns det ju rätter som jag/vi äter ganska ofta, mest för att vardagsmaten lätt blir ett par rätter som går på rotation 😉 Men det är helt okej.
 
Det lagar jag helst nu för tiden:  Helt vanlig mat 😉
 
Något du tycker om men inte äter så ofta: Pannkakor!
 
_20160521_132712
 
En kötträtt du tycker om: Fläskfilé eller fläskytterfilé med vitlök och örter, serverad med ugnsstekt potatis och rotfrukter.
 
_20160521_132637
 
Vad äter jag helst till frukost: Vardagsfrukosten brukar bestå av ostmackor (obligatoriskt!) med gurka, yoghurt och müsli, en kopp té och ibland en frukt.
 
_20160521_132652
 
Bästa matkulturen enligt dig? Italien eller Grekland, mums! (Som gravid har jag även blivit omåttligt förtjust i svensk husmanskost och drömmer om kalops och rullader hela dagarna, hehe.)  
 
Listan hämtad från http://nouw.com/blogglistor  

KOMMENTARER:

  • Sofia säger:
    2016-05-21 | 20:59:20

    Varm banan är det bästa ju!! I gröt speciellt😍
    Hmm, men om du gillar choklad, men inte varma bananer, hur ställer du dig till chokladbanan (du vet sådan där man delar i mitten, sätter choklad i och grillar i folie)?😏

  • Johanna Ahlsten säger:
    2016-05-21 | 21:13:33

    Ehh, hehe njaej sådan där varm "grillbanan" är inte min grej, men jag äter hellre det än får banan på pizzan! 😂

  • Jenny Persson säger:
    2016-05-22 | 16:41:04

    Snart kommer du i det närmaste att förvandlas till en pannkaka eftersom det i det närmaste är det enda man äter när man har barn 😀 grattis till bebismagen ❤️

  • Johanna Ahlsten säger:
    2016-05-22 | 19:32:03

    Nämen hej! Och tack! ❤ Haha, får be mamma att ta med rejält med sylt (björnbär, salmbär, plommon och jordgubb) när hon kommer upp nästa gång! 😁

  • ISA säger:
    2016-05-25 | 20:29:14

    Jag undrar också varför man äter pannkisar så himla sällan!? världsgott juuuu! <3

  • Johanna Ahlsten säger:
    2016-05-26 | 10:28:48

    Ja! Älskar pannkisar! 😄

Kommentera inlägget här: