ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Jag vill omfamna julfirandet

Kategori: Allmänt, Personligt

Idag är det första advent och julmysandet kan officiellt börja! Nuförtiden ser jag fram emot julen, i själ och hjärta har jag ju alltid älskat den ❤️ Tyvärr var det inte lika trevligt att fira jul under åren med ätstörningar. Det låg alltid ett mörkt filter över julfirandet och även om jag då och då hade bättre perioder så var det svårt att njuta fullt ut. Det är nog därför som jag nu känner att jag vill omfamna julfirandet och verkligen fira så mycket jul som jag bara kan.
 
Och jag tänker fira, på mitt sätt, med de delar av julen som jag älskar allra mest. Jag kommer följa SVTs julkalender, jag kommer baka (och äta!) julgodis, jag kommer fixa lite julklappar, jag kommer tända ljus, jag kommer sjunga en massa julsånger, jag kommer kolla på mysiga julfilmer och på julafton kommer jag äta traditionell julmat, se på Kalle och mysa med min lilla familj. Det är jul för mig ⭐️
 
Jag har dock stor respekt för att julen av olika anledningar är väldigt komplicerad för många. Att hitta ett sätt att fira jul som passar för just dig och din livssituation är därför det viktigaste och väljer du att inte fira alls så är det givetvis också lika okej. Men du får fira, du är lika värd att fira jul (eller andra högtider) som någon annan. Och just idag önskar jag just dig en så fin första advent som det bara är möjligt ❤️
 
img_2403 Bild från: https://pixabay.com
 
PS. Missa inte Återhämtningsbloggens egen julkalender:
"Återhämtningskalendern"
Mellan 1-24 december kommer jag att publicera ett inlägg om dagen med återhämtningstips och tankar. Återhämtningskalendern kommer även att bjuda på några fina gästbloggare, så håll ögonen öppna!
Kommentera inlägget här: