ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Årssammanfattning 2017

Kategori: Allmänt, Livets goda, Mammalivet, Personligt

Har gjort den här årssammanfattningen ett par år nu och följer traditionen och gör så även i år. Fyll i den du med om du vill och tipsa då gärna så jag kan få läsa dina svar 😊. 

Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?

Många föräldraorienterade saker... Allt från att ha fått se min dotter ta sina första steg och säga sina första ord till att hantera första magsjukan 😏.

Genomdrev du någon stor förändring?

Jovars. Började jobba igen efter ett års föräldraledighet och flyttade från en tvåa till en fyra.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, många!

Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?

Rent spontant säger jag: 2 oktober, datumet då #edsthhlm2017; ”Om ätstörningar - Ny kunskap och ökad medvetenhet” ägde rum. En halvdag för att uppmärksamma ätstörningar som jag tyckte var ett mycket bra initiativ och hoppas blir ett årligt event från och med nu. (Om det behövs talare så ställer jag mer än gärna upp! ☺️)

Vilka länder besökte du?

Inte varit utanför Sveriges gränser det här året. Längsta resorna har gått till ”hemlandet” Gotland.

Bästa köpet?

Lägenheten såklart 😊👍

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ester och hennes utveckling och framsteg. Varje nytt litet ord och påhitt gör mig glad ända in i märgen.

Saknade du något under år 2017 som du vill ha år 2018?

Tid. Det känns så ofta som om det är för lite tid...

Vad önskar du att du gjort mer?

Ägnat mig mer åt estetiska uttryck såsom sång, dans mm.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Oroat mig. Suck.

Favoritprogram på TV?

Game of Thrones såklart 👍👍

Bästa boken du läste i år?

Den här frågan är inte rolig alls. Har inte läst en enda bok vad jag kan minnas? Jag älskar liksom att läsa, men med litet barn har det bortprioriterats.

Största musikaliska upptäckten?

Får nog säga KENT faktiskt (bättre sen än aldrig 🙈) Sjöng en KENT-låt på ett bröllop i somras och började i och med det att lyssna på bandet. Har i det närmaste helt gått mig förbi innan, men nu ser jag helt klart varför det är ett av Sveriges största band.

Vad var din största framgång på jobbet 2017?

Att lyckas vara både yrkesverksam fysioterapeut och mamma.

Största framgång på det privata planet?

Säger samma sak där! Den där balansen är verkligen inte så lätt!

Största misstaget?

Svår fråga. Kommer inte på något stort, utan bara smågrejer.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare tror jag.

Vad spenderade du mest pengar på?

Nya lägenheten!

Något du önskade dig och fick?

Jag blev gravid igen ❤️

Något du önskade dig och inte fick?

Sovmorgon 😜

Vad gjorde du på din födelsedag 2017?

Fikade och hade det allmänt mysigt ❤️

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Nej, det har varit bra som det är tycker jag.

Vad fick dig att må bra?

Familj, vänner, kollegor. Humor och skratt. Goda krafter i samhället. Ett okomplicerat förhållande till mat.

Vem saknade du?

Min mamma. Träffar henne en del ändå, men hade gärna haft henne betydligt närmare.

De bästa nya människorna du träffade?

Har fått ett par nya kollegor som jag verkligen gillar 😊👍 Sedan har jag träffat Maja Engström från Frisk&Fri IRL, mycket trevligt och vi har onekligen en del gemensamma nämnare! 😊

Mest stolt över?

Min dotter ❤️

Högsta önskan just nu?

Att min familj får fortsätta att vara frisk och må bra och att allt går bra med nya bebisens ankomst osv.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Försöka att inte ha dåligt samvete när jag prioriterar mig själv (typ ”egentid”) utan tänka att alla mår bra av det. Ska även försöka att bli lite mer ”chill” som tvåbarnsmamma; inte oroa mig så mycket och inte försöka påverka sådant som inte går att påverka.
 
Gott Nytt År önskar Johanna och Återhämtningsbloggen!
     
Kommentera inlägget här: