ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Återhämtning som den röda tråden

Kategori: Allmänt, Kropp, ideal och ätande, Livets goda, Personligt, Återhämtning

Återhämtning har kommit att bli ett centralt (hälso)begrepp för mig, både som fysioterapeut och som privatperson. Jag återkommer till det här viktiga ordet gång på gång på olika sätt och här på bloggen - Återhämtningsbloggen - är just återhämtningen den röda tråden.
Jag skriver om:
Återhämtning som i mys och livets goda, det där lilla extra som vi behöver för att må bra och bara komma i kapp (till exempel familjetid, fika och promenader) Återhämtning som i sömn och vila Återhämtning som i återhämtning efter träning, att hitta balansen mellan vila och aktivitet som gör att vi förebygger skador och överträning Återhämtning som i rehabiliteringsprocessen efter att ha drabbats skada och/eller smärta Återhämtning som i att återfå kraft och förmåga efter att ha drabbats av stressrelaterad ohälsa (som exempelvis utmattningssyndrom) och även - självklart - i förebyggande syfte Återhämtning som i att bli frisk och fri (återhämta sig) från ätstörningar och psykisk ohälsa ...Och så skriver jag såklart även om sådant som stör (min) återhämtning, exempelvis hälsohets och smalhets 😏  
Kommentera inlägget här: