ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Som dåliga aprilskämt

Kategori: Allmänt, Hälsa och ohälsa, Kropp, ideal och ätande, Personligt

 
Jag är inte jätteförtjust i den här dagen och avstår gärna från att själv bli lurad. Funderade på att skrämma maken imorse genom att skrika att vattnet hade gått typ, men det kändes inte schysst (eller mest ville jag inte riskera att bli lika elakt lurad tillbaka hehe). Nej, första april är inget för mig, fast vissa saker önskar jag dock var just dumma aprilskämt...
 
Mycket som skrivs och sägs i ämnet kost till exempel där den ena krönikan, ”hälsoboken”, tweeten osv är dummare än den andra. Kost kan vara det mest myt-besudlade ämne som finns och varje dag blir liksom som första april; svårt att lita på något alls eftersom så många dumheter cirkulerar. Personligen har jag inget problem med att bojkotta dagens matlarm eller trendande diet, men för många är det jätteknepigt. Det retar mig att man får påstå nästan vad somhelst och att rena ”aprilskämt” så lätt når ut till folk och landar som sanningar. 
 
Nä, nästa gång någon börjar härja om ketogen kost, detox eller att banta efter sin blodgrupp så ska jag banne mig ta och ropa glatt: ”April, april din dumma sill..?!”
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: