ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Idag vaknade jag och påminde mig själv om vad som är viktigt

Kategori: Allmänt, Hälsa och ohälsa, Kropp, ideal och ätande, Personligt

 ”Do you ever feel low and start to mindlessly scroll through your Instagram feed only to feel like a big pile of poop after? I have noticed that I usually do this when I feel insecure or overwhelmed, you know, to take my mind off of things. Spoilers: It usually does the opposite. I end up feeling even more insecure and overwhelmed. I start comparing numbers of followers and likes and I wonder if what I’m doing here in this Instagram world is even making an impact. 

But today I woke up and reminded myself that having a bigger following, more likes or better holiday pictures isn’t why I started this account. I started this account to share my story and maybe help someone get a different perspective on fitness, food and self-love.”

Orden kommer från ett inlägg som @ownitbabe (en Insta-profil som jag gillar väldigt mycket) postade nyligen. Men det hade nästan kunnat vara jag som skrev det, så mycket känner jag igen mig.

På sistone har jag känt mig lite låg över att jag har så svårt att nå ut. Jag har en blogg som berör ämnen som många helst inte pratar om, ja många tycker nog att jag tjatar om något som är oväsentligt och rent av lite pinsamt? Men den fina feedbacken jag får från de som läser, alla meddelanden och alla konversationer jag har via Instagram och Messenger har ändå sagt mig att det jag gör på något sätt behövs. Dock är det svårt att få spridning och ibland känns det som att det jag gör liksom inte räknas.

Men idag vaknade jag och påminde mig själv om vad som är viktigt och varför jag gör det här:
Jag brinner för att bekämpa ätstörningar.
Jag vill finnas där för den som behöver mig på vägen mot det friska livet.
Jag vill förbättra ätstörningsvården.
Jag är stolt över det jag står för.
Jag vill bryta stigmat kring psykisk ohälsa.
Jag är seriös och källkritisk.
Jag stöttar det som är hälsa på riktigt.
Jag kommer aldrig sluta prata om det här för att några inte fattar - tvärtom.

Att prata med er som följer bloggen och höra att det jag skriver hjälper er är värt så mycket. Ja, att kunna göra skillnad, om så bara för en endaste person, betyder allt. Tack även till er som läser, uppmuntrar och sprider till andra, det gör mig glad. 

 

KOMMENTARER:

  • Ida Jansson säger:
    2018-08-22 | 20:56:06
    Bloggadress: http://onlyonewaytogo.blogg.se/

    Åh ❤ Din blogg och ditt stöd betyder massor!! Du besitter massa kunskap och erfarenheter som många skulle behöva få ta del av. Du skulle behövas i äs-vården. Önskar jag hade dig som behandlare ❤

    Svar: Nu blir jag lite rörd ju ❤️ kram ❤️
    Johanna Ahlsten

  • A säger:
    2018-08-23 | 21:49:29

    Vi är många som har egna erfarenheter av ätstörningsvården, både bra och mindre bra. Viktigt att vi som faktiskt vet hur det ser ut på insidan förmedlar och berättar, allt för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för drabbade att få den bästa hjälpen.

    Svar: Absolut!
    Johanna Ahlsten

Kommentera inlägget här: