ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Årssammanfattning 2018

Kategori: Allmänt, Mammalivet, Personligt

 
Voila! Året som gått, traditionsenligt sammanfattat precis som 2015, 2016 och 2017.

Gjorde du något 2018 som du aldrig gjort förut?

Föreläste om ätstörningar för Kulturamas dans- och musikalelever ❤️ Att föreläsa är något jag tänkt på länge och planerar att fortsätta med. Så roligt och givande att kunna nå ut på fler sätt än via bloggen.

Så kul att föreläsa!
 
Genomdrev du någon stor förändring?

Blev ”egen” bloggare på blogg.se igen då nätverket Livskick upphörde.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 

Ja! Bland annat min älskade barndomsvän Anna som födde en liten Antoine bara några veckor efter min egen son kom till världen.

Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas?

15 maj. Dagen då Ture, mitt andra barn, föddes.

Ture-liten, alldeles färsk
 
Dog någon som stod dig nära? 

Nej. Som väl är.

Vilka länder besökte du? 

Ej varit utanför Sveriges gränser detta år heller!

Bästa köpet? 

Bärsele (ErgoBaby) och vår Passat! Båda har använts flitigt!

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att blåsljudet på Tures hjärta växte ihop ❤️

Saknade du något under år 2018 som du vill ha år 2019? 

Lite mer återhämtning skulle jag definitivt vilja ha år 2019.

Vad önskar du att du gjort mer?

Säger som förra året: Ägnat mig åt estetiska uttryck!

Vad önskar du att du gjort mindre?

Tjafsat om oväsentligheter. Tagit onödiga fajter med tvååringen. 

Favoritserier från året som gått?  

  • Handmaids Tale
  • Girls (såg alla säsonger i ett svep, tog typ en vecka!)
  • Orange is the New Black
  • Younger
  • Glow
  • Call the Midwife

Kvinnodominerade serier som rockat mitt år!

Bästa boken du läst i år?

Mammaroll & Snippkontroll ❤️

Bästa boken!
 
Största musikaliska upptäckten?

Lyssnat alldeles för lite på musik i år tyvärr. (När jag lyssnar så lyssnar jag i vanlig ordning på Queen och det är ju inte fy skam!)

Vad var din största framgång på jobbet 2018? 

Att jag lyckats ha en mer tillåtande attityd mot mig själv och i mitt lärande. Och att jag vet hur jag vill jobba nu.

Största framgång på det privata planet?

Skolat in på förskola utan att bryta ihop fullständigt. Klarat av omställningen från ett till två barn. 

En favoritbild på oss
 
Största misstaget?

Att vi inte investerade i en AC eller åtminstone en fläkt inför sommaren 2018...

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Ungefär lika tror jag. Alla känslor blir dock mer intensiva i livet med två små barn.

Vad spenderade du mest pengar på?

Bil!

Något du önskade dig och fick? 

Fick föda ännu ett friskt barn genom kejsarsnitt. Så innerligt tacksam.

Något du önskade dig och inte fick? 

Fick inte sova en hel natt...

Vad gjorde du på din födelsedag 2018?

Firade bara lite hemma med närmaste familjen. Var gravid, trött, smärtpåverkad och allmänt less på allt, men fick ändå en jättefin födelsedag. 

Födelsedagsfirande på hemmaplan
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år bättre? 

En lättare graviditet då jag verkligen led mig igenom stora delar av den.

Glad gravid-dag, en av de få
 
Vad fick dig att må bra? 

Konversationer med kloka människor; såväl på nätet som IRL och över telefon.

Vem saknade du?

Min man haha. Barnvakt är ovärdeligt under småbarnsåren och vi har haft det cirka noll gånger hittills. 

De bästa nya människorna du träffade?

Alltså Instagram och bloggen har sammanfört mig med jäkligt bra folk i år!

Mest stolt över?

Mina barn. Alltid. Det värker i hjärtat av kärlek och stolthet.

Små-tomtarna, julen 2018
 
Högsta önskan just nu? 

Att min familj får vara glada och må bra.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 

Nischa mig mer mot psykisk ohälsa i mitt arbete som fysioterapeut!  

Gott Nytt År önskar Johanna och Återhämtningsbloggen!

Bilder: 1. Pixabay.com (redigerad) Övriga: Privata

Kommentera inlägget här: