ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Gravid (blogglista)

Kategori: Allmänt, Mammalivet, Personligt

Eftersom jag håller på och bakar en ny bebis för fullt så kändes det aktuellt med den här listan igen (gjorde den även när jag väntade Ester 😊)
1. Vilken vecka är du i nu?
25
2. När är du beräknad?
Beräknat datum för förlossning är 19 maj.
3. När fick du reda på att du var gravid?
15 september 2017.
4. När och hur berättade du för din partner att du var gravid?
Direkt när jag hade tagit graviditetstestet. Lite mindre chockade var vi den här gången men det kändes ändå overkligt.
5. Hur gamla är du och din partner och hur länge har ni varit tillsammans?
33 respektive 40 och vi har varit tillsammans i 10 år i år!
6. Mådde du mycket illa i början?
Ja. Mådde länge jätteilla. Och var så vansinnigt känslig för lukter. Nu är det mycket bättre och jag kan till och med dricka kaffe 🙏☕️
7. Är du känslig?
Ja, lite mer än vanligt.
8. När kände du bebisens första sparkar?
Kände något redan i v 15 (!) men de har blivit tydligare och tydligare och nu känner jag varje dag, mest på kvällar och morgnar och när jag ligger ner.
9. Är du orolig?
Ja. (Som vanligt.)
10. Har du fått bristningar?
Nej, inte ännu i alla fall. Kan inte säga att jag bryr mig så mycket om jag får det heller faktiskt.
11. Hur många ultraljud har du gjort?
Tre stycken. Ett i vecka 8, ett i vecka 13 (KUB) och så rutinultraljudet innan jul.
12. Vet du vad det blir för kön?
Det såg ut som en pojke på RUL.
13. Hur vill du att förlossningen ska se ut?
Funderar jättemycket då jag ju tidigare förlösts med kejsarsnitt. Kunnig och empatisk personal närvarande och familjen nära (åtminstone efteråt) är helt klart önskemål hur det än blir.
14. Vilka är dina favoritkläder?
Mjuka och sköna med gott om rum för magen. Mest myskläder (som vanligt med andra ord) 😉 men även en och annan klänning (=bra gravidplagg).
15. Vad äter du mest/minst sugen på att äta?
Mest sugen på thaimat och svensk husmanskost + vaniljglass med mörk choklad, grädde och banan. Sugen på det mesta utom kardemumma faktiskt 😏
Kommentera inlägget här: