ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Kroppen äger! (Blogglista)

Kategori: Allmänt, Kropp, ideal och ätande, Personligt

Jag tycker min kropp är:

Klok. Många gånger är det kroppen som reagerat och stoppat mig när livet rusat på och jag glömt stanna upp... Ja, klok är den. Det gäller bara att (våga) lyssna.

Min relation till kroppen har varit:

Väldigt dålig när jag var yngre. Länge hatade jag den och ville ändra allt.

Det bästa med min kropp:

Att den klarat att producera mina två barn. Det fanns en tid då jag tvivlade så på om jag över huvud taget skulle kunna bli gravid, men det gick! Och vilka barn det blev sen! ❤️

Så ser jag på andras kroppar:

Funderar inte jättemycket över andras kroppar längre. När jag var yngre jämförde jag mig mycket, men det har blivit ganska ointressant. Numer tänker jag helt enkelt att det finns många olika sorters kroppar, att ingen är den andra riktigt lik och att det är något bra! 

Såhär ger jag min kropp energi:

Jag äter regelbundet, allsidigt och tillräckligt ❤️

Det här har min kropp klarat av:

Ätstörningar. Överträning. Arbete. Graviditeter. Kejsarsnitt. Mammaliv.

Min kropp mår bra av:

Variation/balans. Har jag varit mycket stilla vill jag röra mig. Har jag ätit mycket sushi så vill jag ha pizza istället. Och så vidare. Enkel matematik 😁

Min kropp mår dåligt av:

För mycket stress och för lite mat!

Så gör jag för att älska min kropp:

Vet ni, en behöver inte älska sin kropp, det är för mycket begärt att kräva det av någon, tycker jag. Naturligtvis är det bra om du gör det (!) men klarar du inte att älska din kropp så duger det faktiskt att acceptera den och respektera den; det vill säga behandla den på ett sätt som gör att du inte far fysiskt och/eller psykiskt illa.

Älskar jag min kropp? Både ja och nej skulle jag säga, men jag går inte in närmare på det idag. Hursomhelst så vill jag vara snäll mot min kropp nu och så länge jag lever, det är den banne mig värd! Kroppen äger! 

 
Listan lånad från: https://nouw.com/blogglistor 
Kommentera inlägget här: