ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Kanelbulle-recensenten, del 28

Kategori: Allmänt, Livets goda, Personligt, Ätbart

 
Hej hopp! Kanelbulle-recensenten är ju back in business som sagt, så det är bara att bombardera mig med tips på var en hittar de bästa bullarna. Sommartid är det dessutom extra gott med kanelbullar tycker jag, så nu kör vi hehe.
 
Senaste kanelbullen jag åt har jag självfallet ätit tidigare men faktiskt aldrig recenserat... Jag talar om en riktig klassisker: IKEAS egna kanelbulle. För mig är det här nästintill den optimala kanelbullen; stor, god, färsk, söt i smaken, tydlig kanelton och mycket fyllning. Många kanske skulle säga att jag är galen som ger den så högt betyg men IKEAS kanelbulle är en god och pålitlig bulle som aldrig gjort mig besviken. Bullen får därmed 4,5 av 5 kanelstänger! (Stort pluspoäng för priset, 5:-/bulle! 😍) Enda minuset är väl att den kanske är lite i ”snällaste” laget, men som sagt: Pålitlig och jättegod  👍👍
 
En kanelbulle-klassiker

KOMMENTARER:

  • Ida Jansson säger:
    2018-06-19 | 10:00:19
    Bloggadress: http://onlyonewaytogo.blogg.se/

    Att den är saftig är a och o! Hatar när man köper bulle på café som ser saftig ut men sen visar sig va torr 😔

    Svar: Torra kanelbullar borde förbjudas 😏
    Johanna Ahlsten

Kommentera inlägget här: