ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Sommarlistan 2018 (blogglista)

Kategori: Allmänt, Livets goda, Mammalivet, Personligt

Känns som att det redan har varit sommar jättelänge, (mest troligt på grund av osedvanligt varm maj månad i kombination med föräldraledighet) men det är ännu mycket kvar av sommaren 2018! Här kommer en trevlig sommarlista (hämtad från bloggen från Blogglistor) som berättar lite om mina/våra sommarplaner:

Tre saker du vill göra i sommar:

  1. Umgås med familj och vänner
  2. Äta gott
  3. Åka med familjen till stranden så dottern får bada och leka vid havet
 
Tre saker du INTE vill göra i sommar:
 
  1. Uppleva någon form av kräksjuka...
  2. Sova i tält
  3. Trilla i dyra turistfällor

Landet eller stan?
 
Mest stan för oss i år, men även en liten resa till gotländska landsbygden.  
 
Gotland ❤️ 
 
Vad grillar du helst?
 
JAG står aldrig vid grillen vill jag påpeka 😅 men den som  grillar åt mig får grilla nästan varsomhelst (inom rimliga gränser haha) bara det är gott. Gillar allt från grillad svamp, till fläskkarré, sparris och halloumi.
 
Vad är sommarmat för dig?
 
Sallader, grillat, hamburgare och räksmörgåsar är exempel på sommarmat som jag älskar. 
 
 
Vad är din värsta sommarinsekt?
 
Fästingar. Usch och fy.
 
Vilka böcker ska du läsa?
 
Blir nog dessvärre inga böcker lästa i sommar? Svårt att amma och läsa samtidigt... Om det mot förmodan blir någon bok däremellan så blir det mest troligt en bra deckare, det passar som lättsam sommarlektyr 👍 
 
Har du tänkt besöka några särskilda platser?
 
Ja, Gotland som sagt. I övrigt har vi tänkt ta oss iväg på små utflykter i stan med omnejd, Stockholm är suveränt att turista i även fast en bor här hela året! Det finns så mycket att göra och se, så många museum, parker och så vidare och mycket är faktiskt gratis = perfekt för halv-pank småbarnsfamilj. 
 
 
Vad är det somrigaste plagget du har?
 
Äger faktiskt rätt många sommarklänningar som jag verkligen gillar. Tyvärr är det inte alla som det går så bra att amma i: Omlott eller elastiskt urringning är vad som gäller! 😆
 
Sommarregn - ja eller nej?
 
Ja! Tycker att det är härligt! Men inte så kul om hela sommaren regnar bort såklart.
 
Har du tänkt utmana dig själv i sommar?
 
Sommarens största utmaning blir helt enkelt att ta sig iväg och göra saker med två små barn varav en är nästan helt färsk 😅 
 
Vilken är din bästa sommarrutin!
 
En rutin som jag vill få till den här sommaren r att packa en bra fika-korg när vi ska iväg på utflykter. Visst är det mysigt att fika/äta på kafé och restaurang, men det blir för dyrt i längden (särskilt som vi har tänkt åka på små utflykter nästan dagligen). Dessutom kan innehållet i en matsäckskorg som gjorts i ordning hemma ofta vara godare än det som köps ute.
 

KOMMENTARER:

  • Paulina Gunnardo säger:
    2018-07-01 | 17:16:42
    Bloggadress: http://www.dittbarnochdu.se/bloggar/paulinagunnardo

    Kul lista :) Tips.. E-bok i mobilen kan funka när man ammar. Jag har varit tvungen att läsa eller göra något för att inte somna under amningen på nätterna. Har då nördat ner mig i psykologi för att hålla mig vaken hehe.

    Svar: Tack för tips! Skulle gärna nörda ner mig i psykologi jag med, spännande ju! 😃
    Johanna Ahlsten

Kommentera inlägget här: