ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Ett försök till positivism...

Kategori: Allmänt, Mammalivet, Personligt

Trött måndag här hos Återhämtningsbloggen idag. Helgen bjöd på alldeles för lite återhämtning och jag är i skrivande stund trött och lite sliten.

Positiv ”pepp” funkar inte alltid på mig, tycker att det ofta blir lite ytligt; som att det bara är att ”rycka upp sig”. Men. Jag hittade en blogglista som berörde ämnet och provar därmed lite ”positivism” idag.

 

2 positiva saker om mig själv

  • Jag är empatisk
  • Jag får saker gjorda

2 positiva minnen

  • Kreta med maken 2014: Magisk resa med mycket återhämtning, sol, god mat och fina upplevelser. 
  • När min dotter såg en luftballong för första gången i somras. Skrattar fortfarande när jag tänker på det. Entusiasm är liksom bara förnamnet!
 

2 positiva favoriter i hemmet

  • Ester
 
  • Ture 
 
2 positiva favoritintressen
  • Sova
  • Fika 
 

2 positiva saker med min kropp

  • Att hjärnan funkar så avsevärt mycket bättre utan en pågående ätstörning.
  • Att läkningen av snittet gått så bra!

2 positiva tryggheter

  • Min man
  • Min mamma

PS. Funkade ju rätt bra, känner mig lite gladare faktiskt! 

KOMMENTARER:

  • Nathalie säger:
    2018-09-24 | 18:08:08
    Bloggadress: http://naatly.se

    Underbart!! 😍

    Svar: Hehe, yes jag klarade att vara lite positiv. Kändes ju riktigt bra faktiskt 😆
    Johanna Ahlsten

Kommentera inlägget här: