ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Tre podd-favoriter

Kategori: Allmänt, Hälsa och ohälsa, Kropp, ideal och ätande, Träning och fysioterapi

Önskar trevlig helg genom att tipsa om riktigt bra lyssning i form av podcasts. De här tre är mina favoriter just nu och när ni ser vilka ämnen de berör förstår ni nog varför. Rekommenderas varmt ❤️

Podden om ont
”En podd om smärta, smärtlindring, stresskontroll och rehab där du får lära dig hur du själv tar tillbaka kontrollen över din kropp, minska ditt lidande och kanske få ett lite lättare liv med mindre smärta” (Med Björn Rhodin och Tobias Marmheden från Caladrius). 

Kroppspolitik
”Kroppspolitik är podden för dig som är intresserad av kropp och samhälle och hur det hela hänger ihop. Podvärdar är Robert Stasinski och Lorena Gustavsson”

Matsamtalet
”En podcast om mat, där matprofilerna Sigrid Bárány, Tommy Myllymäki och Richard Tellström pratar om mat ur ett brett perspektiv och många olika synvinklar. Det kan handla om råvaror, smaker, mat på krogen och hemma, mat då och nu, lärkrutor, matproduktion, matlagningstips och en hel massa annat – diskussioner om mat som vi hoppas ska sprida matlust och engagemang”

 

KOMMENTARER:

  • Angelica säger:
    2019-02-03 | 18:12:13

    Hej! Har följt dig från och till i många år. Kanske minns du mig då vi haft kontakt via dessa medier tidigare. Och. Låt mig göra historien så kort den går...hade anorexi i tonåren, blev väl aldrig riktigt fri men levde på o blev van vid besvärliga tankar. Är nu strax 42. Har aldrig blivit fri trots tidigare hjälp men alltid sett mig för frisk för att ta åt mig någon hjälp på traven. Vart alldeles för envis. Nu. Börjar jag könna mig trött på detta. Magen krånglar mer än vanligt. Kanske även pga nya arbetstider sedan några månader, men mer ändå...backar då åter bandet o funderar på om det, trots allt beror på mitt kontrollbehov? Kontroll på både maten o träningen? Allt rullar på. Då är allt bra. Svänger ut i vida svängar på helgen (men ändå, väldigt kontrollerande vida svängar...)men håller det tajt under veckan. Då är allt bra. Äter allt. Njuter av både pizza, godis o bullar o annat. Men kanske inte så spontant...nix. Är lite rädd att kroppen ska ändras för mycket. Fick besked att jag redan hamnat i övergångsåldern!!?? Vad händer då med kroppen? Tror att denna kontroll kan sätta magen i oro, stoppa dess funktion o spjärna emot! Följt av gaser, svullnad uppkördhet o ingen hunger. Jag bajsar inte! 🙄 stressad för det! Bajsar inte igen! Känner mig tjock o svullen! Försöker andas. Glömmer. Tränar mer än jag hinner, men ändå inte så att jag övertränar. Ibland vill jag bara släppa allt o känna hur det skulle bli! Ja, hur skulle det bli?! Magen kanske skulle börja göra sitt igen!? Någon som känner igen sig? Det här med att vara nästan fri!? Men ändå reta hjärnan med någon ful tanke då och då. Bara för att hålla kvar lite kontroll!? Johanna, dela gärna detta inlägg hos dig och ta upp frågan om du vill. Är jag ensam? Mvh Angelica

    Svar: Hej Angelica! ❤️ Jag försöker svara på dina frågor i ett inlägg inom kort! ❤️
    Johanna Ahlsten

Kommentera inlägget här: