ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

20 saker jag gör som är bra för min hälsa

Kategori: Allmänt, Hälsa och ohälsa, Kropp, ideal och ätande

PT-Fia gjorde ett liknande inlägg för ett tag sedan och jag tyckte att det var en så bra idé; att istället för att alltid försöka förändra och förbättra en massa saker faktiskt bara stanna upp och fokusera på det en redan gör som är bra! Fantastiskt för självmedkänslan och självkänslan ju ❤️ (Så nu bortser vi från det faktum att jag alltid stressar alldeles för mycket över saker jag inte kan påverka, att jag åt frukost i farten imorse och att jag sovit som en kratta det senaste halvåret 😏) Så:

 
  1. Jag äter allsidigt. Tror stenhårt på ”hellre nästan rätt än exakt fel”!
  2. Jag kramas ofta med mina barn. Närhet ftw ❤️
  3. Jag är oftast fysiskt aktiv en stund varje dag.
  4. Jag tränar aldrig om jag är sjuk.
  5. Jag försöker tillämpa intuitivt ätande 🙏
  6. Jag avföljer konton på sociala medier som jag upplever som triggande. 
  7. Jag reflekterar över mitt mående och min livssituation och är öppen för personlig utveckling.
  8. I stressiga situationer brukar jag försöka stanna upp och lägga märke till hur min kropp känns och exempelvis försöka få tyngdpunkten mitt över fötterna, lägga märke till hur andningen känns, slappna av i käkarna och skaka loss min högerfot (!)
  9. Jag jobbar på att bry mig mindre om vad andra tycker. 
  10. Jag sjunger ofta och gärna!
  11. Jag har inte mobilen i sovrummet på natten.
  12. Jag ser till att gå på cellprovtagning när jag blir kallad!
  13. Jag är nästan alltid utomhus en liten stund varje dag.
  14. Jag tillåter mig själv att vara ledsen när jag är ledsen, arg när jag är arg osv. 
  15. Jag låter oftast huden vila från smink.
  16. Jag försöker lyssna på vad kroppen vill och behöver. 
  17. Jag röker inte.
  18. Jag dricker måttligt med alkohol. 
  19. Jag prioriterar (ofta) sömn om jag kan.
  20. Jag använder tandtråd varje dag.
 
Kommentera inlägget här: