ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Tredje advent hos Återhämtningsbloggen

Kategori: Allmänt, Kropp, ideal och ätande

 
Snällhet tycks oftast ses som ett tecken på svaghet och frasen: "Du är alldeles för snäll" är vanligt förekommande i vårt samhälle. Visst är det möjligt att bli överkörd för sin snällhet, men är det då den snälla som har ett problem undrar jag? Personligen tycker jag att det är fint och bra att vara snäll och jag skulle hemskt gärna se mer snällhet i världen. Tror att de flesta av oss mår bra av att vara snälla och göra snälla saker och att det kan vara rent av hälsosamt med snällhet.
 
För ett tag sedan fick jag en så fin (och snäll!) present av en väldigt snäll person. Presenten bestod av en låda med kort prydda med med fina och viktiga budskap. Varje dag drar jag ett kort och det kan stå: ”jag är viktig” ”tillräcklig” ”allt blir bra”  ”jag tror på mig” ”jag är betydelsefull” ”en sak i taget”  ”allt jag vill det kan jag” ”jag är aldrig ensam”  Alla borde ha sådana kort, för snällhet funkar verkligen! Alla behöver snällhet och jag ger det gärna till dig om du inte klarar att ge det till dig själv just nu ❤️
 
Glad tredje advent ❤️
Kommentera inlägget här: