ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Kanelbulle-recensenten, del 27

Kategori: Allmänt, Livets goda, Personligt, Ätbart

 
Insåg att det är nästan ett år (!) sedan jag senast recenserade någon kanelbulle! Detta har en naturlig förklaring; nämligen att jag varit gravid och av någon anledning inte klarar av kardemumma (som ju kanelbullar, förutom kanel också innehåller) som havande - sjukt äckligt? Nu har jag ju äntligen min lille pojk på utsidan så att säga och saker kan återgå till det normala: Kanelbullar!!!!! 
 
Först ut som post partum-bulle blev en kanelbulle från Café Tartine i Sickla köpcentrum. Fiket ligger precis bredvid lekhörnan och har därmed redan besökts ett antal gånger sedan vi flyttade. Det är barnvänligt och har ett ganska stort utbud av både mat och bakverk. Har hittills inte ätit något som varit ”wow” men heller inget som varit dåligt. På plussidan så är personalen väldigt trevlig! Vid senaste besöket på Tartine såg jag att de hade kanelbullar och kände för första gången på länge mig sugen på just en sådan!
 
Man kan säga att Tartines kanelbulle är typexemplet på en bulle som säkerligen varit god - när den var färsk... Smaken var det inget fel på; god kanelton (om än för lite fyllning) och snäll kardemummasmak i själva vetebullen. Men alltså. En bulle får inte vara så torr. Jag blev nästan provocerad. Hade jag inte suttit med diande bebis fastklistrad på mig så hade jag gått och bett om något annat. Så. Torr. Bulle. Betyget blir 2 av 5 kanelstänger - tack vare god smak. Men hjälp så torr bulle 😠👎
Torr bulle...
 
Och nu hörni: Tips på nya (och färska) kanelbullar mottages tacksamt! 
 
 
Kommentera inlägget här: