ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Mamma-listan (blogglista)

Kategori: Allmänt, Mammalivet, Personligt

Godmorgon till en ny dag av bebiskräks i urringningen och tusentals bajsblöjor! 🙃 Det blir för närvarande lite färre blogginlägg från mig på grund av familjens lilla nytillskott ❤️ Han sover visserligen rätt mycket (på dagen) och då passar jag också (ofta) på att sova. Däremellan är han vaken ett par timmar åt gången och äter och skriker (så jag tror att jag ska bli döv). Till skillnad mot när hans storasyster var liten bebis så hjälper det inte ens att hålla honom nära (fast det gör jag ändå) 😢, utan han skriker tills han är klar och det är liksom bara att gilla läget (eller åtminstone acceptera det...ska skaffa öronproppar 😬). 

Det får bli en blogglista idag på tema #mammalivet, håll till godo! 

Hur många barn har du, och hur många planerar du att skaffa?

Två barn. Ester 21 månader och Ture 4 veckor. Planerar inga fler barn nu, vi är väldigt nöjda med våra två underbaringar ❤️

Ett redskap/verktyg som är barn/babyrelaterat som är ett måste?

Ett babynest är helt ovärdeligt under spädbarnsperioden👍👍 

Något du älskar att göra med ditt/dina barn?

Bara att se dem utvecklas för varje dag och följa dem när de upptäcker världen är så häftigt!

Ester och jag sjunger och dansar mycket just nu och det är så roligt tycker vi båda två ❤️

Med Ture så är det ju fortfarande så nytt allting, men att få se det där första leendet var helt otroligt ❤️

Favoritbutik att shoppa till barnen och varför?

PoP, Kappahl, Åhléns och HM är där vi handlat mest kläder, men har egentligen ingen favoritbutik. Finns många bra ställen att handla på till barn tycker jag.  

Har du alltid velat ha barn? Varför/varför inte?

Jag var ganska säker på att jag inte ville ha barn när jag var yngre, men när jag träffade min nuvarande man så kände jag plötsligt annorlunda. Han var tydlig med att han ville ha barn redan från början i vårt förhållande och för mig växte det fram. Jag insåg tidigt att en bättre pappa inte fanns på denna jord ❤️

Det bästa som finns med att vara mamma?

Mammalivet bjuder på så mycket kärlek och glädje. Att få se barnens utveckling och alla tokigheter de hittar på är ovärderligt. Alla kramar och pussar, alla skratt. Det är så mycket som är fint så jag kan omöjligen välja en sak.

Något mindre roligt med att vara mamma?

Kladd och stök, oro, dåligt med egentid. Och när de är sjuka, ledsna och/eller har ont 😢

Ditt bästa tips för en nybliven mamma?

Okej, här kommer mitt bästa tips, så lyssna noga 😉 Om bebisen sover (och kanske redan har sovit en stund) och du har något du vill göra; äta lunch, ta en dusch, sova, träna osv - passa på att göra det du vill göra och gör det NU! Du vet ALDRIG hur länge en bebis tänker sova, ibland sover de liksom 5 minuter - ibland tre timmar, och det är bortkastad tid att sitta och vänta på att bebisen ”ändå kommer vakna”. Du vet inte hur länge du t ex kommer få sova, men väntar du för länge så får du inte sova alls kan man säga...

Ett annat ”tips” är: ”Det kommer inte alltid vara såhär...” När sömnen tryter, ungarna skriker och det känns som att tiden står stilla så är det trösterikt att tänka att småbarnstiden egentligen är relativt kort. Jo, visst är de där åren fantastiska - också - det är verkligen både hemskt och underbart på en gång att ha små barn. Och det är okej att känna så ❤️

Visa en bild på dig och ditt/dina barn

Inte jättelätt att fånga oss alla på bild idag, men här är vi i alla fall 😅
Kommentera inlägget här: