ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Tanka

Kategori: Allmänt, Personligt, Återhämtning

Hejhejvardag frågade vad vi andra gör för att ”tanka”, det vill säga vad vi brukar ta oss för när vi känner oss lite låga.
Så bra att tänka kring sånt tycker jag! Älskar filosofin att fylla på med det som behövs just nu; det påminner om mitt ”återhämtningstänk” som ju hjälper mig mycket i vardagen. Har säkert gjort det tidigare här på bloggen, men om jag just nu skulle lista de 10-i-topp-saker jag gör för att ”tanka” så skulle det bli:

  • Kramas (när dottern spontant levererar en kram känner jag mig så utvald och som den lyckligaste på planeten - snacka om att fylla på med kärlek och energi!) Närhet är guld värt ❤️
  • Dricka en kopp kaffe (helst med nåt gott till såklart; kanelbulle, god smörgås, chokladboll osv).
  • Prata med en vän ❤️
  • Ta en tupplur (en natts sammanhängande sömn smäller såklart högre men är inte så realistiskt just nu 😏)
  • Röra på mig; bli lite andfådd, svettig och trött på ett bra sätt. Fysisk aktivitet är guld värt i ett balanserat leverne (inte för mycket/inte för lite, lagom!)
  • Musik ❤️
  • En (så lång som tillfället tillåter) varm dusch 👍👍
  • Skratta! Alltså det kan vara en energi-boost utan dess like! Måste vara äkta skratt förstås och det går ju tyvärr inte alltid att framkalla på beställning. Men skratt alltså ❤️
  • TV! Nej, jag skäms inte: Jag ÄLSKAR teve-serier! Handmaids Tale är bästa just nu! 😭
  • Tystnad. Kontraster är viktigt för mig och även om jag älskar liv och rörelse så blir det tydligt att lugn och stillhet ibland behövs mer än något annat.
Närhet är fint ❤️ Hur ”tankar” du när du känner dig lite låg?
Kommentera inlägget här: