ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Min träning (blogglista)

Kategori: Allmänt, Personligt, Träning och fysioterapi

Dags för en liten lättsam blogglista igen ❤️ Sist blev det en lista om godis och idag handlar det om träning - balanserat! 😜

Vilken muskelgrupp gillar du att träna mest respektive minst?

Ben är kul! (Och fokus för min rehab just nu). Men ser egentligen inte på träning riktigt på det viset längre. Tycker om att använda hela kroppen.

Har du något träningsmål för tillfället?

Att börja med någon organiserad aktivitet (funderar på att dansa något) efter nyår.

Tränar du hellre på gym eller hemma?

Just nu tränar jag bara hemma för det är det som känns mest realistiskt då jag är mammaledig med en liten bebis.

Föredrar du styrka eller kondition?

Egentligen kondition, men inser mer och mer att jag behöver styrka och stabilitet för att inte få ont. Så satsar på styrka just nu.

Hur ofta och länge tränar du varje vecka?

Senaste veckorna har det inte blivit någonting på grund av att vi varit snorförkylda här hemma. Annars blir det små korta pass (hemma då) några gånger i veckan + promenader (hämta/lämna dottern på föris och annan transportering) så gott som varje dag. I vilken utsträckning beror helt på de förutsättningar som råder för stunden. (Sen ska det tilläggas att jag inte är mycket för träningsredovisningar, så skulle aldrig skriva ut exakt här, tror inte att det för något gott med sig utan mest bidrar till onödigt jämförande). 

Ditt favorit-träningsplagg?

Haha, har inget just nu... Tränar i det jag råkar ha på mig (typ pyjamasbyxor och amnings-bh...)

Tränar du med eller utan sällskap?

Med bebis. Alltid med bebis. Längtar lite efter att få träna i sällskap av någon vuxen igen haha.

Hur länge har du tränat?

Har väl alltid varit fysiskt aktiv, men började med mer organiserade grejer i 12-årsåldern.

Ditt bästa träningstips?  

Tvångsmässig träning kan aldrig vara hälsosam. Rörelseglädje däremot - rörelseglädje är något enormt bra!

 

Blogglistan hämtad från https://nouw.com/blogglistor

Kommentera inlägget här: