ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Kanelbulle-recensenten, del 31

Kategori: Allmänt, Livets goda, Ätbart

Vi är på Gotland, mitt ”hemland” och semestrar. Det är kort sagt ljuvligt.

Idag har vi besökt kultiga Jonassons bageri aka ”Bagarns” i Hemse på södra Gotland. Jag kom på att jag aldrig ätit deras kanelbulle (!) och detta var jag såklart tvungen att ändra på (jag samlar ju på kanelbullar som ni vet). De andra i sällskapet valde annat, men jag och Ester tog varsin kanelsmakande bullskapelse. Helt klart godkända bullar serveras på Bagarns; aningens torra i kanten men mycket god smak och generöst med inkråm (åtminstone i mitten). Bagarns kanelbulle får betyg 4 av 5 kanelstänger från både mig och Ester.

 
 
 

PS. Prinsesstårtan är så god att även den som inte gillar prinsesstårta lätt blir frälst. Rekommenderas!

Kommentera inlägget här: