ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Triggande tips

Kategori: Allmänt, Hälsa och ohälsa, Kropp, ideal och ätande

Det händer förvånansvärt ofta att jag via sociala medier får ”inbjudningar” från personer som i mina ögon driver rena bantningskonton. Detta provocerar mig ganska rejält av flera anledningar... Dels har ju den som ”bjuder in” liksom inte gjort någon research över huvud taget då bantningstips är cirka det sista jag är intresserad av. Dessutom är det många som följer mig som triggas väldigt mycket av just sådana här grejer - därav är kommentaren nu borttagen, jag vill verkligen inte göra reklam för sådana här konton.

Personerna som tipsar mig om sina ”fitness”-sidor gör det säkert inte för att vara elaka. De förstår inte bättre. Tänker förmodligen att det de håller på med är hälsosamt eller åtminstone att deras ideal inte är skadliga. Men de misstar sig. Och de vill heller kanske inte förstå (det är svårt att gå emot ätstörda ideal i en ätstörd värld).

Jag vill göra det övertydligt: Att räkna kalorier, jämföra kalori-innehåll, före/efter-bilder och dylikt har inget med hälsa att göra i min värld. Tipsa inte mig om sådant, jag är verkligen INTE intresserad.

 

KOMMENTARER:

  • Hannas krypin säger:
    2019-06-22 | 16:23:44
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se

    Jag tycker att du gör helt rätt.

    Svar: ❤️
    Johanna Ahlsten

  • Anonym säger:
    2019-06-22 | 16:57:02

    Får också sånt där hela tiden, samt att personer med konton som säljer bantningspiller osv börjar följa mig. Så sjukt när jag har ett konto som fokuserar på att bli frisk från just ätstörning/anorexi. Tror de skickar ut massmeddelanden till alla med vissa taggar. Oerhört cyniskt 😡

    Svar: Så sjukt 😞 Usch vad sur jag blir! Fortsätt kämpa ❤️
    Johanna Ahlsten

Kommentera inlägget här: