ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Den vanliga (o)turen

Kategori: Allmänt, Personligt

Så blev den tänkta stressreduceringen raka motsatsen, haha... Skulle bara logga in på Mathem och lägga till en Herrgårdsost till den beställning som skall levereras imorgon. Blev då lätt chockad när jag såg att notan på kalaset inom loppet av 2 sekunder hade nästintill fördubblats! Tydligen så hade det där leveranskortet för en krona som man måste ha nu ökat liiiiiite i pris (ca 594 SEK) och jag skulle enligt beställningen nu betala 1500 spänn istället för 804. Jag försökte febrilt logga ut från sidan då jag i alla fall inte hade hunnit spara den nya beställningen, men när jag loggade in igen så låg den kvar. Suck. Det vara bara att (trött, sur, hungrig) ringa Mathems kundsupport. Fick ett JÄTTEBRA bemötande av tjejen i supporten, vill verkligen betona det för jag var nog inte så rolig att prata med initialt, men hon var lugn, trevlig och tydlig och skötte verkligen sitt jobb exemplariskt! Tydligen hade det blivit nån bugg på sidan så hon tyckte inte att jag skulle chansa och lägga till något mer förrän hon hade kontaktat sin IT-support.
 
Nåväl, imorgon kommer första leveransen (förhoppningsvis) från Mathem. Utan Herrgårdsost dock, men det får vi leva med. Hoppas att det kommer att flyta på lite smidigare i framtiden, annars blir det nog att handla vidare i vanliga affären och fortsätta att kånka tunga matkassar. Support-tjejen sa dock att det sällan brukade uppstå sådana där problem, kanske bara är min helt magiskt negativa inverkan på datorer och annan teknologi ;-)
 
Nä, men det ska nog bli bra. Kontrollbehovet får lugna sig lite bara.
 
Har förresten fått en jädrans FLÄSKLÄPP idag (orkar inte ens förklara hur men man kan nästan säga att teknologin var inblandad) så kanske är det nu man borde passa på att knäppa en sääälfiii ;-).
 
Kommentera inlägget här: