ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Kanelbulle-recensenten, del 20 och 21

Kategori: Allmänt, Livets goda, Personligt, Ätbart

Har hunnit med två nya kanelbullar sedan sist och här kommer de professionella bedömningarna av dem 😜:
 
Den första bullen som blev recensions-objekt avnjöts (nåja) på MS Askungen under överfarten från Stockholm-Sandhamn. Jag ska inte dra ut på det eller hymla: Bullen var torr. Det lilla av bullen (den innersta biten) smakade dock bättre. Tyvärr så var bullen späckad av alldeles för stora kardemummakärnor, till den grad att det blev alldeles grusigt i munnen. Gillar verkligen inte för mycket kardemumma och allra helst inte i så stora bitar. Kanelbullen får 2 av 5 kanelstänger och då är jag generös (det satt ändå rätt fint med en förmiddagsfika i magen då picknick-lunchen fick vänta tills vi var i land 😉).
 
_20160722_131148
 
Den andra bullen som vi testade smakade vi på IKEA (Kungens Kurva). Observera att det här inte är IKEAs vanliga kanelbulle (den har jag ännu kvar att smaka!) utan en ny (?) lite dyrare och större bulle med smak av äpple och kanel. Jag upplever att smaken på själva vetebullen var god (ingen kardemumma som tog över!) men att den var lite i torraste laget. Tyvärr även för lite fyllning och därmed också för lite kanelsmak. Och äpplet kände jag knappt av alls, vilket var synd då jag brukar gilla äpple i bakverk. IKEAs kanel- och äppelbulle får 2,5 av 5 kanelstänger - egentligen god, men lite torr och för bleka smaker. _20160725_175524
Kommentera inlägget här: