ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

5 saker på sociala medier som får mig att sucka just nu...

Kategori: Allmänt, Kropp, ideal och ätande

Jag gillar sociala medier och tillbringar en ansenlig del av min tid med att använda sådana. Här är dock 5 saker som försiggår på mina sociala medier just nu som får mig på rätt tjurigt humör: 

  1. När det pratas dieter i den (i övrigt) trevliga FB-gruppen om hemlagad mat... 😒
  2. ...liksom explosionen av efterfrågningar på viktminskningstips i mammagruppen... (Förmodligen ingen slump att ”Beach 2019” närmar sig 🙄)
  3. Att kvacksalvare som Dr Sanna, Kostdoktorn, mfl har så många följare. De tjänar fett (sic!) med pengar på att sprida sin dynga 😠 
  4. Mat/bakbloggare som beskriver kakan som ”livsfarligt god” 😴
  5. Hashtaggen ”lowcarb”. Oavsett var den förekommer 😑

 

Bild: pixabay.com
 

KOMMENTARER:

  • Ida Jansson säger:
    2019-04-29 | 16:27:55
    Bloggadress: http://onlyonewaytogo.blogg.se/

    Stör mig såå på bokbloggar som skriver sånt! Även syndigt god. Och i tv där de lagar mat och säger att ibland kan man "unna" sig grädde i maten, precis som man måste förtjäna det eller bara äta det väldigt sällan. Får en inte äta grädde alla dagar? Suck!

    Svar: Eller hur!
    Johanna Ahlsten

Kommentera inlägget här: