ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Om mig (covid-tidsfördriv)

Kategori: Allmänt, Personligt

 
Jag har covid och är hemma och tycker synd om mig själv. Blä. Har fruktat det här så länge och nu är jag i det. Med  doftbortfall/nedsättning dessutom. Ångest. Så, här kommer det, det egocentrerade inlägget ingen frågade efter! (För att distrahera mig/eller som en ursäkt för att skamlöst berätta en massa saker om mig själv, vem vet). Okej, detta blir verkligen ett inlägg om högt och lågt...
  • Jag hatar blöta strumpor och förpackningar som är svåra att öppna. Jag blir oproportionerligt arg över dessa företeelser. Dammsugare tenderar också att reta gallfeber på mig, uppkäftiga små kreatur är de...
  • Jag hade hade ätstörningar från ca 12 års ålder och blev inte helt frisk förrän strax innan 30. En stor motivation till att bli helt frisk var att kunna bli mamma och att ha ett ångestfritt förhållande till mat i familjen. Där är jag idag, så mycket livskvalitet och kärlek ❤️
De som är livet 
  • Sedan drygt ett år tillbaka jobbar jag på fantastiska Hela Kroppen Fysiocenter på Drottninggatan i Stockholm där jag verkligen utvecklas för varje dag. Det var dock svårt att ta steget vidare från min gamla arbetsplats och jag kommer alltid ha med mig den i mitt hjärta, en fin tid med riktigt fina människor.
Hela Kroppen Fysiocenter, mitt i Stockholms citykärna 

Ibland gör jag digitala besök, det blir det åtminstone några dagar framöver hemifrån nu, om jag är i skick att jobba alls...
  • Jag har en väldigt blandad musiksmak, men är svag för storslagna artister och Freddy Mercury är min idol om jag tvingas välja. Just nu lyssnar jag dock mest på soundtracket till remaken av West Side Story och är fullkomligt nyförälskad i musiken. Helt besatt faktiskt. Brukar inte gå på bio men kommer inte kunna vänta på att få se WSS, så mot biosalongen så snarast jag är smittfri!
 
  • Min pappa dog i en hjärntumör den 23 december 2019. Inget har egentligen varit sig likt sen dess. Det känns väldigt längesedan han gick bort och på samma gång känns det som att det var igår. Jag får fortfarande impulser att ringa honom.
Pappa Janne 
  • Min mamma är min bästa vän. Med henne skrattar jag (vi!) så jag får kramp i magen och till henne kan jag säga allt. Hon är bäst helt enkelt.
Mamma Eva 
  • Mina vänner, förutom kära mamma, har jag för närvarande mest kontakt med via telefon, Zoom och sociala medier. En effekt av pandemin, onekligen. På gott och ont verkligen, för jag är så tacksam för de möjligheter vi har idag att just kunna hålla kontakt på distans. Ni som finns där betyder jättemycket för mig! 

  • När jag är stressad så städar eller bakar jag. När jag satt med den värsta delen av vetenskapsmetodikkursen i våras kunde jag få geniala idéer som: ”Det vore gott med chokladbiskvier, det svänger jag ihop på en kvart!” prokrastrinering när den är som bäst...
Finns alltid tid för bakning...
 
  • Jag har gått en eftergymnasial musikalutbildning och älskar den sortens scenkonst med sång och teater. Någon proffsig dansare är jag kanske inte, men jag älskar att dansa också. Ja, gud vad jag älskar det. Det jag drömt om mest är dock att regissera, en dröm som föddes när jag som 19-åring satte upp musikalen Jesus Christ Superstar på min gymnasieskola och då fick prova på regissörsrollen. Det var riktigt häftigt faktiskt och fick jag möjlighet att göra det igen skulle jag nog inte tacka nej.
  • Min mammas släkt är från Gotland och många bor där på hel- eller deltid. Jag har en fantastisk gotländsk släkt - klanen - och jag älskar dem så himla mycket. Längtar till vår, sommar, höst och vinter på Gotland och att få umgås med de här människorna som jag hör samman med på så många sätt.
Rosornas ö
  • Jag uppskattar att intuitivt ätande äntligen börjat få lite mer uppmärksamhet i Sverige. Det har på senaste tiden poppat upp flera Instagram-konton med IÄ som tema och det gör mig jätteglad. För IÄ är nog den enda ”trenden” (hoppas det är mer än så!) som jag någonsin kunnat relatera något så när till gällande mat/kost/ätande. Och som min vän Lorena brukar säga: ”Intuitive eating är ju egentligen bara ’eating’!” Back to basics liksom.
  • Jag är ett stort fan av både Marvel och DC-comics. Superhjältar är min bästa verklighetsflykt! För närvarande är jag väldigt förtjust i Tom Holland som Spider-Man, tycker han är klockren i den rollen. Kollar även på Titans på Netflix men tycker tyvärr att de slaktar vissa karaktärer och storylines för mina kära DC-karaktärer. Drömmer om en lite old school Batman-film med rätt casting, bra manus och intressanta skurkar. Lär väl dröja tyvärr, har inte så höga förväntningar på Robert Pattison, men kanske har fel?
Batman the Animated Series. Det var lördagsmorgnar med klass det, dun dun dun duu duuu du..!
  • Jag är en orolig själ. Högkänslig och skör. Men stark och driven på samma gång. Normen ser annorlunda ut såklart, men det är inte ett motsatsförhållande!
 
Okej. Det var en MASSA om moi! Berätta hemskt gärna något om DIG nu!

 

Kommentera inlägget här: