ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Julie & Julia

Kategori: Allmänt, TV, film och musik

Julie & Julia går just nu på 3an, det är en riktig feelgood-film som jag sett flera gånger. Meryl Streep spelar den oförglömliga kokboksförfattarinnan Julia Child som på 60-talet gjorde succé med sina kokböcker och som inspirerande TV-kock. Amy Adams spelar Julie, en ung och matintresserad kvinna (i nutid) som i en sorts livskris bestämmer sig för att laga sig igenom hela Julia Childs kokbok och blogga om det. Riktigt mysig film med två bra kvinnliga rollfigurer som huvudroller.
 
Som alltid är Meryl Streep fantastisk, hon är definitivt en av mina absoluta favoritskådespelerskor (har tappat räkningen över hur många gånger jag har sett Mama Mia ^^!) älskar Meryl <3! 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Lorena säger:
    2014-07-19 | 21:36:18

    Åh den är en av mina favoritfilmer också. Temat gillas ;)

    Meryl är så otroligt begåvad. Verkligen en aktör utöver det vanliga, hon låter alltid sin egna person lysa igenom och det skapar en otrolig dynamik och fusion med karaktären. Det blir genialiskt varje gång!

    Vissa skådespelare har bara "det". Hoppas värken släppte när åskan kom, eller vet je om den kom till er men hit kom den med besked i alla fall. Vart bor du?

    Svar: Meryl Streep är fantastisk, som skådespelerska, men verkar också vara en väldigt skön person med schysta värderingar.
    Det blev inget väldigt åskväder, bara lite muller. Huvudvärken har släppt litegrann i alla fall. Bor i södra Stockholm, söder om söder kan man säga :-). Bor du också i Stockholm?
    Johanna

  • Lorena säger:
    2014-07-19 | 22:27:56

    Det är hon nog!

    Kunde jag tänka mig faktiskt, en skön söderböna ;)

    Själv är jag en lantis in i ryggmärgen, bor i den lilla Brukskommunen Ludvika i södra Dalarna.

    Stockholm i veckorna för behandlingen på Ylab...
    Stan är kul men skogen är hemma :)

    Svar: Haha, jag är lantis i grunden jag med kan jag lova!! :-D
    Vad tycker du om Ylab och hur länge har du gått i behandling där?
    Johanna

  • Lorena säger:
    2014-07-20 | 20:40:18

    Jag har varit på Ylab tre dagar/vecka i ca två månader och kort sammanfattat kan jag säga att det har gjort mer för mig än tio års behandling inom BUP/Slutenpsyk vuxen, Capio anorexicenter samt MHE-kliniken två vändor.

    Det är ju privat vård och jag har valt att lägga hela mitt sparkonto på det men det är värt det, hellre bli frisk än dö sjuk med pengar på banken.

    Det som bör tilläggas när jag skriver såhär så alla kan se, är att jag har ortorexi och det är också det jag haft hela tiden även om jag varit mycket anorektisk i fysiologisk bemärkelse periodvis. Det är ju ortorexi de behandlar specifikt på Ylab, och jag tänker att jag helt enkelt blivit behandlad för sjukdomar jag inte haft de tidigare tio åren. För oss med extrema träningsmissbruk är det nog det bästa som erbjuds i landet.

    Oerhört kompetens, evidensbaserade västerlänska metoder och kunskap som lärs ut ihop med österlänsk filosofi och genuint engagemang i en osalgbar fusion. :)

    Kan berätta mycket mer, men då är jag rädd att vi måste ta en fika någon gång framöver ;)

    Är väldigt intresserad av ditt arbete som fysioterapeut och din egen historia också, men som sagt, det kanske börjar vara läge att flytta diskussionen till något mindre offentligt ställe än kommentarsfältet?

    Ha det bäst denna ljuvliga sommarkväll

    <3

    Svar: Tack för att du delar med dig Lorena! Skulle gärna prata mer med dig över en fika :-D!
    Johanna

Kommentera inlägget här: