ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Semesterångest?

Kategori: Allmänt, Personligt, Återhämtning

Idag har inte varit någon höjdare. Reagerade inte riktigt som väntat på denna första semesterdag. Har känt mig stressad, rastlös, irriterad, tom...och fånig. Jag menar här har jag gått och längtat efter semestern i flera veckor så varför kan jag nu inte bara vara nöjd?? Dessutom har jag ont i magen :-( har nästan aldrig det annars numer, men idag? Jajemen!
 
Inser egentligen att den här känslan är helt normal och jag tror det är rätt vanligt att det blir så här när man äntligen får vara ledig efter en lång tids ganska hårt arbete. Kroppen hänger inte inte riktigt med. Det är väl därför som de flesta av oss behöver fyra veckors sammanhängande semester, så man får tillräckligt med tid att varva ner - vila, återhämta sig, koppla bort tankarna på jobbet - och slutligen successivt varva upp igen. 
 
Ja, ja. Det har vart en skitdag men nu är det kväll iallafall ;-) ska mysa och återhämta mig - det är ju det som kroppen egentligen vill säga med den här skumma reaktionen.
 
 
Kommentera inlägget här: