ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Familj <3

Kategori: Allmänt, Personligt

 
Hemma i Stockholm igen efter några dagar på gotländska landsbygden med mammas familj. Morfars begravning var otroligt sorglig, men också väldigt vacker. Hela hans stora familj har nu fått ta farväl av honom på ett fint och värdigt sätt.
 
Jag måste säga att morfars ättlingar verkligen utgörs av ett gäng härliga och bra människor. Vilket livsverk, morfar! Vi hade så bra stöd av varandra under begravningen och även efter mottagningen då vi alla samlades hemma hos mormor. Vi umgicks hela kvällen och gladdes åt alla fina minnen av morfar och hade så fantastiskt trevligt. Tror att morfar skulle ha velat ha det just så.
 
Känner mig nu styrkt av att ha träffat min stora släkt som faktiskt har bra sammanhållning trots att det inte är så ofta som vi ses allihop på en gång. Det betyder mycket att ha så många snälla och vettiga personer i sin familj.
 
Har även hunnit umgås i den "lilla" familjen: mamma, styvpappa, lillasyster, lillebror och hans tjej (och så min käre sambo såklart). Vi hade en riktigt fin och lugn dag tillsammans igår med mycket skratt och god mat. Det kändes som en bra återhämtning efter den ändå ganska påfrestande begravningsdagen. 
 
Idag har större delarna gått åt till att resa. Den annars så trista resvägen från Visby - Nynäshamn - Stockholm var faktiskt mest ett nöje då vi hade sällskap av typ halva "klanen" 😁! 
 
Ja, familj är viktigt för mig, i både stora och små konstellationer. Nu är det bara jag och sambon här hemma i lägenheten. Vår lilla minifamilj 😊! Mysigt det med 😄!
 
PS bilden är tagen på ett zoo i Riga och föreställer alltså inte min gotländska familj, utan ett gäng flamingos. En "flamingo-familj" 😄!
 
Kommentera inlägget här: