ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Sömnvanor (blogglista)

Kategori: Allmänt, Personligt, Återhämtning

Har nu sett den här trevliga lilla listan om sömnvanor på flera bloggar och då sömn är bland det bästa jag vet så var jag självklart tvungen att göra den jag med! 😄
 
När brukar du gå och lägga dig? Vardagar runt 20-21.00 sådär (ja det är sant). Har nog alltid haft hyfsat stort sömnbehov, men för närvarande är det nästan lite extremt. Älskar dock att sova, så inget större problem 😏
 
När vaknar du? Vardagar ca 06.00 av väckarklockan, helger senare och av mig själv.
 
Är du morgonpigg? Vanligtvis, men inte just nu. För tillfället är jag både kvällstrött och morgontrött.
 
Vad gör du i sängen innan du somnar? Slösurfar på mobilen. Läsa bok fungerar sådär då det bara får mig att vilja fortsätta läsa (om det är en bra bok det vill säga, annars funkar det dock fint som sömnpiller 😉)
 
Vad finns på ditt nattduksbord? Ofta ett glas vatten, hudkräm och ett par tidningar.
 
Hur är din säng bäddad? Saknar överkast, men försöker alltid bädda i ordning på morgonen så det ser lite städat ut under dagen.
 
Vilken låt är allra bäst att somna till? Gillar musik, men när jag ska sova vill jag att det ska vara tyst!
 
Vad är ditt bästa sova gott-tips? Mörkt, tyst och svalt rum, fast med varmt sovsällskap (Richard) 😉
 
Hur sover du egentligen? Sovposition? I framstupa sidoläge typ. Ibland på sidan. Aldrig på rygg. Och angående hur bra jag sover så skulle jag vilja säga BRA! Dock väldigt mycket, vilket ju kan tyda på att sömnkvalitet, djupsömn osv inte är helt optimal. Eller så har min kropp ett inbyggt behov av 10 timmars sömn, vad vet jag 😄
 
Vad har du på dig när du sover? Trosor och ibland ett linne eller T-shirt.
 
Hur är din sovfrisyr? Lilla My-knut 😊
 
Vad har du för säng? En Hemnes från Ikea. _20160123_174020
 
Hur gör du för att få ett mysigt sovrum? Inte för mycket prylar. Prydligt bäddat. Räcker så tycker jag.
 
Vad är det konstigaste stället du har sovit på? Jag hade mitt "sovrum" i en garderob/mindre klädkammare ett tag hos min pappa när jag var liten. Dörren var borttagen så det inte blev klaustrofobiskt 😉 Kommer ihåg att jag tyckte att det var ett väldigt mysigt krypin 😊

KOMMENTARER:

  • Mer om filmstjärnor i media (det här med mat-mani och styrke-fokus... igen) | Liselotte Howard säger:
    2016-01-27 | 07:47:44

    […] Det ”starka” idealet är ett lika ouppnåeligt ideal för de flesta som det smala. Det skådisar utsätter sig för (jag har läst mer detaljerade beskrivningar av Ridleys ”regiment”, som jag definitivt inte tänker återge här…) är i mångt och mycket samma sak som elitidrottare, ibland än mer extremt. Och sådan kroppspåverkan är erkänt osunt för gemene man. Detta är dock inget så synliggörs för den som läser om eller ser filmen. (Och det vi ser påverkar hur vi känner om oss själva, tyvärr…) […]

  • Min sömn: listad | Liselotte Howard säger:
    2016-02-21 | 10:22:25

    […] erkänt knep bland bloggare i bloggtorka (utöver att tipsa om andras texter) är så klart att göra en blogglista. Det finns rätt många därute – och idag föll jag […]

Kommentera inlägget här: