ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

TV-serier är min bästa återhämtning!

Kategori: Allmänt, Livets goda, Personligt, TV, film och musik, Återhämtning

Har jag sagt att jag ÄLSKAR tv-serier? Det är i princip min största hobby och även min främsta källa till återhämtning (näst efter sömn)! Så när jag snubblade över den här listan om just tv-serier kände jag mig manad att svara 

1. Vilken TV-serie var den första du verkligen förälskade dig i?

Party of Five ("Ensamma hemma") om ni kommer ihåg den? Serien handlar om syskonen Salinger och deras liv tillsammans efter att ha förlorat sina föräldrar i en olycka. Älskade serien så mycket när jag såg den som tonåring. Nu tänker jag att jag inte skulle orka se om den för de var ju så himla gnälliga mot varandra hela tiden 🙊

2. Vilken säsong såg du senast där du såg vartenda avsnitt?

The Handmaids Tale! En av de bästa serierna jag någonsin sett; hemsk och hemskt spännande - väntar ivrigt på nästa säsong!

3. Vilken TV-serie gav du senast upp att titta på?

Sons of Anarchy. Klarar bara inte av att se klart den. För mycket elände, tortyr och skit. Plus att jag vet hur det slutar för jag har råkat läsa spoilers 😏

4. Av vilken TV-serie kan du se repriser om och om igen utan att tröttna?

Friends ("Vänner") funkar alltid (även om vissa grejer i serien kan kännas helt galet föråldrade).

5. Vilken är din favorit då det gäller tecknade/animerade serier?

Batman: The Animated Series. Lite ovanligt för en kvinna i min ålder kanske men den är och förblir min favorit 😊

6. Vilken serie räknar du som din allra största "guilty pleasure"?

Just nu är det nog Care Bears: Welcome to Care-a-lot ("Krambjörnarna") Hahahahaha! Låtsas att det är Ester som vill kolla, men det är egentligen jag som har fastnat för de där fåniga björnarna. Fråga mig inte varför 😂

7. Vilken är din alla tiders favorit TV-seriekaraktär?

Nej, nej, nej det går inte att välja EN! Här följer 10 favoriter (utan inbördes ordning):

8. Vilken TV-seriekaraktär påminner mest om dig?

Oj, ingen aning! Det kanske NI kan tala om för mig?!

9. Vilken TV-seriekaraktär liknar du vid en förälskelse, din största TV-crush?

Agent Dale Cooper, Twin Peaks! Fantastisk karaktär Bubblare: Stiles Stilinski, Teen Wolf 😂

10. Vilken är din favoritinledningslåt eller vinjett?

Twin Peaks-temat! Ryyyyyys 😍

11. Vilken komediserie rankar du som den absolut bästa?

Parks and Recreation. Den är så rolig, har underbara karaktärer och var min räddning under min tråkiga sjukskrivning när jag skadat hamstrings.

12. Vilken dramaserie rankar du som den absolut bästa?

Svår fråga. Måste nog svara Game of Thrones (om GoT räknas som dramaserie??)

13. Vilken serie skäms du över att du fortfarande inte har sett?

Girls. Vill verkligen se den, men känns som ett så stort projekt och jag har ju redan så många serier på gång 🙈

14. Vilka serier tjatar du på folk om att de måste se?

15. Vilken film, bok, saga, händelse etc. vill du mest av allt att det blir en TV-serie av?

Jag har manus till 100 tv-serier i mitt huvud! Har så många idéer haha!

16. Vilken TV-seriescen fick dig att brista ut i gråt?

Orange is the New Black: Upploppsscenen i matsalen i slutet av säsong 4, ni som fattar, fattar... 😢

17. I vilken TV-serievärld skulle du helst vilja leva?

Åh vilken rolig fråga! Men svår att svara på, kommer faktiskt inte på någon tv-serievärld som vore mer lockande än min egen värld. Kan däremot säga vilken jag INTE skulle vilja leva i: The Walking Dead/ Fear the Walking Dead! Zombie-apokalyps funkar väldigt bra som tv-serie, men gör sig nog inte lika bra i verkligheten 😬

18. Vilken TV-seriescen fick dig att fullständigt falla av stolen?

"The red wedding", Game of Thrones 🙈 Senaste avsnittet var inte så dåligt det heller! 🙊



19. Vilken TV-serie är den sämsta TV-serie du sett?

Kollar inte på dåliga serier! 😆

20. Vilken TV-serie saknar du mest?

Freaks and Geaks ("Nollor och nördar"). Underbar serie som sorgligt nog bara fick en säsong. [caption id="attachment_6954" align="aligncenter" width="720"] Bild: pixabay.com

KOMMENTARER:

  • Chrissan säger:
    2017-08-31 | 20:57:45

    Oj! Jag tittade ju mycket på tv-serier förr. Beverly Hilla, OC, Melrose Place. På senare år har det blivit sämre. Men försöker återuppta det.
    Min favoritserie är Gilmore Girls. Den vill jag se igen.
    Har tittat på säsong 1 av OITNB, men orkade inte klart med säs 2. Likaså med Gåsmamman.
    Men Bron följde jag!

  • Johanna Ahlsten säger:
    2017-08-31 | 21:00:35

    Bevvan är ju en klassiker! 😄 Gilmore Girls gillar jag också!

Kommentera inlägget här: