ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Kroppen samarbetar!

Kategori: Allmänt, Mammalivet, Personligt, Träning och fysioterapi

Bortsett från att jag vrickade foten foten litegrann när jag trampade på ett äpple (fallfrukt och förhöjda relaxinnivåer visade sig vara en dålig kombination 😉) häromdagen så känns det som att jag blir starkare för varje dag ❤️ 
 
Jag hade en tuff graviditet med mycket smärta som immobiliserade mig under lång tid och efter mitt kejsarsnitt fick jag inte lyfta mer än barnets tyngd på nästan två månader. Detta har såklart medfört att jag är lite svag nu. Allt har dock gått över förväntan med återhämtningen efter både graviditet och snitt och jag är så tacksam över att jag och kroppen äntligen kan samarbeta!
 
Inom kort är det tänkt att jag ska påbörja ett litet hemmasnickrat rehabprogram (jag vet ju vad jag behöver göra) och - utan stress - börja bygga upp kroppen igen, för att orka vara mamma och för att förebygga smärta. Jag ska fortsätta lyssna på vad kroppen behöver och agera därefter så långt det är möjligt. Det har hjälpt mig mycket att göra så och jag har blivit ganska bra på det med tiden. 
 
Kära kroppen, det är så mycket roligare när vi samarbetar och ger jag dig rätt förutsättningar så vet jag ju att du gärna gör det  ❤️
 
 
Kommentera inlägget här: